Jumbo v retro barvách BOAC půjde do šrotu, neboť se nepodařilo zajistit dostatek prostředků pro jeho zachování.
Jumbo (G-BYGC) bylo dodáno British Airways v lednu 1999 a u příležitosti 100. výročí společnosti bylo prvním ze tří retrojetů 747, které dostaly speciální zbarvení. V tomto případě jde o barvy Gold Speedbird BOAC z období 1963 až 1974.
Po ukončení komerční činnosti byl tento exemplář prodán a přeletěn do St. Athan ke společnosti eCube s tím, že letoun bude vystaven a zpřístupněn veřejnosti. Společnosti eCube se však nepodařilo nashromáždit potřebné prostředky k jeho dalšímu udržování.
O smutném konci letadla se spekulovalo přinejmenším od května, nyní bylo rozhodnutí poslat letoun do šrotu potvrzeno.
Po sešrotování letounu G-BYGC zůstávají v retrobarvách ke 100. výročí British Airways dvě Jumba:
Vedení British Airways ve světle krize poptávky způsobené pandemií a celkově nepříznivého výhledu na brzké obnovení dálkových linek v červenci 2020 rozhodlo celou svou flotilu 31 Boeingů 747-400 vyřadit. Do vyřazení letadel byly British Airways největším uživatelem jumba (pro přepravu osob).
Největší počet cestujících přepravovala jumba British Airways na prémiové lince do New Yorku, kde nabízela úhrnnou kapacitu milion sedaček oběma směry. Z celkových kapacit BA na této lince zaujímala jumba v roce 2019 podíl 67 %.
Ke svému 100. výročí v březnu 2019 představily British Airways celkem čtyři retrojety (viz foto):
(Foto: Airport Spotting, Max Thrust Digital, Infinite Flight Community, The Design Air, Transport Media UK, BA, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém