Praha ztratí přímé spojení s Arménií. Linka, kterou letecká společnost mimochodem ve svém rezervačním systému označuje jako „novou“, vydrží v provozu necelé tři měsíce. První spoj letěl 26. června, poslední se uskuteční v pátek 15. září 2023. Maďarský dopravce na spoj W6 6865/6 nasazuje své Airbusy A321neo pro 239 cestujících.
Šlo o linku spojující dvě města, kdy ani jedno z nich nebylo základnou Wizz Air. Provoz běžně zajišťovala letadla ze základny v Miláně. Tedy jedno letadlo vyrazilo po trase Malpensa – Jerevan – Praha – Malpensa a druhé opačným směrem. Byla tak zajištěna obsluha nejen linky Praha – Jerevan, ale také Miláno – Praha a Miláno – Jerevan.
Nejde o jedinou linku z arménské metropole s jepičím životem. Wizz Air v zimě oznámil po boku spoje Praha – Jerevan také linku Katovice – Jerevan. Ta však už není ani v nabídce dopravce.
Praha tak během tří týdnů ztratí dvě linky Wizz Air. 1. října končí provoz spoje do Varny. V zimním letovém řádu tak Wizz Air aktuálně plánuje z české metropole létat do jedenácti destinací. Jmenovitě do Benátek – Marco Polo, Bukurešti, Katánie, Kutaisi, Larnaky, Londýna – Gatwick, Londýna – Luton, Milána – Malpensa, Neapole, Říma – Fiumicino a Tirany.
Připravil: Martin Bernict
Jen pro drobnou ilustraci.. k cenám letenek na PRG YVN PRG cenám zavazadel
holá letenka 6,5tKč (samozřejmě s výkyvy podle termínu), ale lahůdka odbavené zavazadlo 20 kg skoro 4,5tKč. Myslím, že Easyjet na některých letech má podobnou politiku, ale Wizzair podle mne vede ve výši nepohodlí a nevkusu v oblasti cen dodatečných služeb. Po zkušenostech s Wizzairem si člověk zamiluje Ryanair. A když u KLM dostane i občerstvení, cítí se jako "na nebi"
Linka z Prahy do Varny se ruší hned po 8.9.,kdy právě 8.9. je poslední let na této lince.
Pokud Wizz pitrebuje rust o 30%, a pritom byt ziskovy tak jim nezbyva, nez reagovat velmi efektivne na rentabilnost jednotlivych linek. To je jejich obchodni politika.
Motory jsou provozni problem, ktery sam o sobe nevede k zruseni linek.
Problem Prahy jsou vysoke poplatky, ktere rentabilnost snizuji. Pokud se podivate, co zaplati dopravce letisti z kazde letenky tak mate odpoved.
A vzhledem k tomu, že budou muset dát dohromady motory, tak je otázka co z těch 11 zbylých linek bude nakonec fungovat a jak. Takže pro milovníky drobného napětí a malinko adrenalinu je Wizz z Prahy super volba.
Linku do Varny neruší 1.10, ale už dříve, nám na září zrušil letenky
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2023 planes.cz | Redakční systém
Marcel: Ano, WIZZ je s roztečí sedadel 28" nejbrutálnější LC. Zlatý Ryanair.