Letecká společnost China Airlines ve středu ráno slavnostně otevřela přímé spojení mezi Prahou a Tchaj-pejí. Lety do Tchaj-peje budou létat 2x týdně (st, ne) a budou obsluhovány letadly Airbus A350-900 s maximální kapacitou 306 míst.
Odletu prvního spoje předcházel slavnostní ceremoniál, jehož součástí byla slavobrána při příletu letadla, hosté byli pozváni k prohlídce paluby a došlo také ke stříhání pásky a na krájení dortu. Letiště Praha o dálkovou linku do východní Asie usilovalo několik let. Její spuštění proto předseda představenstva Jiří Pos považuje za ohromný úspěch. „Novou linkou posílíme i příjezdový cestovní ruch. Před pandemií, tedy v roce 2019, navštívilo Českou republiku přes 190 tisíc cestujících z Tchaj-wanu, loni jich bylo pouze 13 791, což znamenalo pokles o téměř 93 procent. Změnit by to mohlo právě přímé letecké spojení Praha – Tchaj-pej. Spojení navíc nabídne cestujícím z Prahy i možnost pohodlných přestupů do celé řady destinací dopravce China Airlines v Asii a Tichomoří.“
Ceremoniálu se zúčastnil také prezident China Airlines, Kao Shing-Hwanga. „Očekáváme velký zájem ze strany tranzitního trhu Japonska, Koreje a Vietnamu, což umožní většímu počtu asijských cestujících projíždět Tchaj-wanem na cestě do České republiky a zpět a posílit tak postavení Tchaj-wanu jako regionálního tranzitního uzlu,“ sdělil Kao.
Letiště Praha má aktuálně v seznamu linek do Asie a na Blízký východ spojení do Ammánu, Dubaje, Dauhá, Kuvajtu, Maskatu, Rijádu a do Soulu. Nová linka do Tchaj-peje je tou nejdelší. Stroje China Airlines se vyhýbají jak čínskému, tak i ruskému vzdušnému prostoru. Délka letu prvního spoje byla 13 hodin 9 minut do Prahy, o pět minut kratší byl pak zpáteční let do Tchaj-peje.
Praha je šestým evropským městem, kam dopravce China Airlines provozuje přímé lety z Tchaj-peje. Přímým spojením s tchajwanským hlavním městem se tak řadí po bok Frankfurtu, Amsterdamu, Londýna, Říma a Vídně.
Českou metropoli už od roku 2004 spojovala s Tchaj-pejí linka dceřiné společnosti China Airlines, a sice China Airlines Cargo. Její nákladní Jumba létala s mezipřistáním v Abú Dhabí a na zpáteční cestě ještě v Lucemburku. Linka vydržela v provozu patnáct let a jejím zánikem skončil pravidelný provoz Boeingů 747 v České republice.
Připravil: Martin Bernict
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Konecne druha linka do Asie, a navis dalsi Skyteam clen. Spolecne s KE bude jejich sit a nabidka letu o hodne sirsi. Jak Taiwan, tak i Korea jsou obe fajn zeme na procestovani samy o sobe.