Boeing 737 MAX (SP-ENO) společnosti Enter Air letící z Poznaně do Antalye na lince E44665 se během cesty na několik minut dostal do hloubky až 20 km zakázaného vzdušného prostoru Ukrajiny. Informaci přineslo zpravodajství TVN24 a byla následně potvrzena dopravcem i polskou službou řízení letového provozu. K incidentu došlo 23. června.
Podle dostupných informací se letoun potřeboval vyhnout bouřce nad Slovenskem a slovenský dispečer jej pro oblet špatného počasí poslal do vzdušného prostoru Ukrajiny.
Okolnosti incidentu se vyšetřují.
Vzdušný prostor Ukrajiny je pro civilní leteckou dopravu od 24. února 2022 uzavřen.
(Obr.: FlightRadar24.com, planes.cz)
Ten prostor je zakázaný ani ne tak kvůli Ukrajincům, jako kvůli Rusům. Již se konalo několik letů zakázaným prostorem, samozřejmě, řádně koordinovaných, a nikdo sestřelen nebyl. Neznáme celé pozadí toho případu, takže bych to tak nehrotil.
No, sice zakazany prostor je “jen” zakazany… ale vsiml jste si za ten rok, co je zakazany, proc je zakazany?
tohle je dost flagrantni poruseni predpisu a dost vyrazne naruseni bezpecnosti letu.
zejvne obletet nesla, pokud “jedina” cesta, jak ji obletet, bylo pres ukrajinu.
tohle je minimalne stejne zavazne, jako single-engine let smartwingsu z recka do prahy.
Vadilo by mi to rozhodně míň, než kdybych letěl tím slavným jednomotorovým letem ze Samosu do Prahy (MMCH, "unikl" jsem mu jen o 24 hodin).
Proč by to měl být průser? Zakázaný prostor je jen organizační opatření, to neznamená, že když do něj vletíte, jdete okamžitě k zemi. Jsem přesvědčen, že příslušný manévrbyl koordinován s ukrajinskou stranou, už jen proto, že jim ho na čas museli "předat".
A nechápu, proč by se kvůli bouřce měli vracet, když šla obletět.
Nedá mi to sa nevyjadriť, ono predpokladám, že to bolo koordinované a v článku aj je spomenuté, že to riešili dispečeri s Ukrajinskou stranou takže o nich vedela a finálne rozhodnutie je vždy na pilotoch, keby povedal, že nechce tadiaľ letieť tak mu nájde inú trasu (určite o tom v kokpite vedeli kde sú, lebo asi tú trasu neleteli 1x v živote a podľa briefingu presne vedia trasu) no a keďže sa vyhýbali búrke ono platí pravidlo. že búrka sa nikdy neprelieta lebo krúpy, námraza, rozbitie skla... takže z pragmatického hľadiska sa nič významné nestalo a v záujme bezpečnosti to bolo správne rozhodnutie.
MM: to, ze se mohl vratit, vas nenapadlo?
Nechci vám do toho moc rejpat, nicméně ještě si zkuste každej sám odpovědět, kdybyste v tom letadle seděli jako cestující a pak se to dozvěděli, jestli by to i tak bylo pro vás stejně v pohodě jako teď z křesla. A pokud se nepletu, není to zase tak dlouho, co se opět u Košic trošku víc než je standardem přiblížily dvě letadla.
tu je o tom viac detailov, staci pozriet burkovy radar (na konci clanku) a vidno ze vela moznosti na oblet burky nebolo
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23187108/polske-lietadlo-sa-vyhlo-vychodnemu-slovensku-oblukom-zaletelo-nad-uzavretu-ukrajinu.html?ref=njct
Miso: Paluzga je místní trapák a a velký rusobíjce z tepla domova, asi dneska zase vynechal prášek, netrap se tím
Celkem 18 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Po precteni tohoto clanku silne pochybuju o odbornosti tohoto webu. Tento clanek mi spis sedi na novinky nebo blesk. Ví autor tohoto clanku, ze za let letadla je zodpovedny kapitan letadla a kdyz rekne, ze poleti radsi na Ukrajinu, nez aby proletel CB, tak je to jeho rozhodnuti a ATCO s tim nema sanci nic udelat? Samozrejme probiha vzajemna komunikace, pilot informaci o Ukrajine urcite nekolikrat dostal, stejne tak UkSATSE. Neni a nebude to prvni ani posledni pripad, v lete takovych situaci nastane urcite vic, kvuli silnemu obletavani. Vzdycky je nutne informovat vsechny dotcene strany a pak uz zalezi jenom na pilotovi, jestli tam poleti nebo ne.