Lufthansa má zájem rozšířit svou dálkovou flotilu o až šest letadel Airbus A350-900, které dříve sloužily u jiných dopravců. Společnost tak chce před nadcházející hlavní sezonou přizpůsobit nabízené kapacity na dálkových linkách rychle rostoucí poptávce.
Konkrétně se jedná se čtyři letouny (N285BN, N286BN, N287BN, N264AR) původně sloužící u LATAM Airlines Brazil, která je vyřadila z flotily v roce 2021 a nyní jsou ve vlastnictví Deucalion Aviation. Letadla byla vyrobena v letech 2016 až 2019.
Další dva exempláře (OE-IPX a OE-IPK) provozovaly South African Airways, které je v roce 2020 vrátily leasingové společnosti Avolon. Původně se jednalo o letouny Hainan Airlines, které je však využívaly pouze od ledna do října 2019.
Lufthansa při rozšíření dálkových kapacit velmi dobře využívá situace na trhu a potíží některých dopravců. Vloni za výhodných podmínek pořídila pětici Boeingů 787-9. Jednalo se o letadla „s bílou směrovkou”, tj. stroje, které si dříve objednali jiní zákazníci, ale své objednávky následně zrušili. Tyto stroje Lufthansa pořídila ve druhé polovině loňského roku. V prvním pololetí 2022 přešla k Lufthanse čtveřice letadel A350-900 od společností, které byly nuceny předčasně ukončit leasing a vrátit letadla leasingovým společnostem.
V těchto případech Lufthansa pořídila letadla se zajímavou slevou z nákupní ceny, resp. se sníženými leasingovými poplatky, a navíc s krátkým termínem dodávky.
Lufthansa se vloni intenzivně snažila získat letadla A350-900 původně určená Aeroflotu, ale ta nakonec získaly Turkish Airlines. Turkish Airlines touto cestou pořídily šest strojů, přičemž první vyly dodány již vloni. Dalších šest letadel A350 z objednávky Aeroflotu letos převezmou Air India. (Foto: Star Alliance, ADN, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém