Ve Varšavě došlo k potenciálně nebezpečnému sblížení letadel

  • 19.03.2023 17:00

Letadla Embraer E175 (SP-LIB) společnosti LOT Polish Airlines a Boeing 737-800 (SP-ESC) společnosti Enter Air se dne 17. března nebezpečně sblížila na letišti Warsaw Chopin Airport (WAW). Informaci přinesl server Aerotime (více  zde).

Letoun LOTu zahájil 07:55 vzlet z dráhy 15 v okamžiku, kdy letoun Enter Air přistával na dráze 11. Dráhy 11/29 a 15/33 se křižují.

Pilot LOTu přerušil vzlet při rychlosti 63 km/h, opustil vzletovou dráhu pojížděcí dráhou O, vrátil se na dráhu 15, odkud úspěšně odstartoval 10 minut po prvním pokusu.

Mapa letiště (viz obr.)  vyznačuje prostor okolo pojížděcí dráhy A4 jako „velmi nebezpečný“ s poznámkou „Runway Incursion Hot Spots“.

 

(Obr.: AIP Poland, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Sikkim (...30.172...)
20.03.2023 09:58
LOT a WAW

Ono jde i o to, že většina uživatelů a sledujících Flightradaru24 a méně odborných zdrojů čeká senzace a podle toho to pak ve výsledku i vypadá. Například jsem se setkal s tím, že kalibraci ILS po opravě RWY 24 v Praze letounem ÚCL považovali mnozí za nouzový let, okruhy a přistání a na Facebooku v leteckých skupinách se strhla okolo toho hysterie. A nedej Bůh pak v Brně přiblížení a vyčkávání DHL jako práškování Brna chemtrails s Covidem. :-D

petrp (...160.31...)
20.03.2023 07:58

....podle mě je titulek "Ve Varšavě došlo k potenciálně nebezpečnému sblížení letadel" nepravdivý, bulvární.¨
Nevysvětluje podstatu věci, tedy že posádka EMB přerušila vzlet nikoli kvůli potencionálnímu křížení s letadlem Enter Air, ale z důvodu nesouměrnosti tahu motorů při samém rozjezdu letadla.

petrp (...160.31...)
20.03.2023 07:36

MichalC.....tak na Aerotime se zminují mimojiné o poznatcích cestujících, z těch opravdu závery nejdou dělat, stejně jako jsem si všimnl mnoha unáhlených závěrů pozorovatelů Flightradaru apod.Já osobně dávám přednost kombinaci mnoha zdrojů přičemž nekteré , jako třeba The Aviatioh Herald upřednostnuji.

MichalC (...200.223...)
20.03.2023 07:29

Petrp: informace je prevzata z Aerotime, coz rozhodne neni bulvar. Nevim, odkud se bere jistota, ze avherald ma spravnejsi informace nez Aerotime.

XT - nepřihlášený host (...160.3...)
20.03.2023 05:53

Ta mapa o velikosti 581×864 fakt nema chybu -- tady je originalni PDF: https://www.ais.pansa.pl/aip/pliki/EP_AD_2_EPWA_1-1-1_en.pdf

A teda nevim, ale podle mapy je "prostor okolo pojížděcí dráhy A4" asi 300 metru od "krizovatky", a co se tyce pohybu letadel v tomhle pripade je na opacne strane.

petrp (...250.30...)
19.03.2023 19:39

...tedy piloti na vzletu posunou plynové páky a pokud mají nerovnoměrný tah motorů, tak okamžitě ubírají ( v 65 km/hod, což je pomalé) a hlásí věži zastavení před křižovatkou, takže se nic nestalo.

petrp (...250.30...)
19.03.2023 19:37

...tady zrovna ten zdroj je, ale zkrátka a dobře sociální sítě, nebo cestující nemůže posoudit opravdový stav věci.
Podle příspěvku na sociálních sítích cestujícího, který byl na palubě letu LO481 polských aerolinií LOT do norského hlavního města, piloti „šlápli na brzdy, dokonce i letadlo sklouzlo“.

petrp (...250.30...)
19.03.2023 19:09

Tenhle článek je prostě normální lež, nebo bulvár, nebo co........
událost se stala zkrátka a dobře jinak.¨
www.avherald.com/h?article=5069fe40&opt=0

Celkem 8 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace