Uprostřed soudního sporu, který se týká defektu povrchu Airbusů A350, oznámil Airbus konstrukční úpravu povrchu, která má zabránit poškozování (popraskání) laku.
Úprava spočívá v náhradě stávající měděné mřížky pro odvod statické elektřiny ECF (expanded copper foil) síťkou s perforovaným povrchem PCF (perforated copper foil). Perforovaný povrch má zajistit potřebnou přilnavost laku i při výrazných změnách teploty. Kromě toho přináší PCF úsporu hmotnosti. Airbus a evropský regulátor EASA nadále potvrzují, že dosavadní řešení s ECF plně vyhovuje veškerým standardům a letadlo je bezpečné.
Společnost Qatar Airways, která prohlásila letadla s defektem povrchu za potenciálně nebezpečná a odstavila je z provozu, si od Airbusu vyžádala detailní informace o novém řešení a požaduje rovněž model, který by simuloval chování PCF resp. letadla v případě úderu blesku. Změna je aplikována na zadní část trupu.
Airbus se požadavku na předložení modelu brání s odvoláním na francouzské bezpečnostní služby, které nechtějí poskytovat dodatečná provozní data letadla, která slouží potřebám několika evropských vlád.
Konstrukční změna provedená v době soudní pře může oslabit obranu Airbusu. Soud by měl spor rozhodnout v polovině roku 2023, pokud se do té doby strany nedohodnou mimosoudně.
V současné době požadují Qatar od Airbusu kompenzaci za odstavená letadla a Airbus od Qatar Airways pokutu za porušení smlouvy a odmítnutí převzít objednaná letadla. Celková výše vzájemných požadavků dosahuje 2 miliard dolarů.
...případně mi stačí odpověd na otázku Jak vypadá neperforovaná mřížka.Děkuji.
Dobré ráno, takže ve vší slušnosti, viděl autor někdy neperforovanou mřížku?
A druhý dotaz je , jaký je rozdíl mezi ECF a PCF. Děkuji.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Buď to nařežu a natáhnou, nebo tam udělám díry. Např.:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Expanded_metal
vs.
https://www.google.fi/search?q=perforated+metal+foil&client=safari&hl=en-fi&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjo2db-ltz8AhXzJMUKHU8HBM8Q_AUoAXoECAcQAQ&biw=375&bih=603&dpr=3