Irkut MC-21 dostal barvy společnosti Rossiya

  • 26.11.2022 17:00

Na kanále @stewardess_notes sítě Telegram se objevily fotografie MC-21-300 (73054), který v lakovně Spektr-Avia v Uljanovsku dostal barvy společnosti Rossiya. Označení 73054 je tovární a není registrací letadla v registru RA. Video z lakovny je zde.

Jedná se o čtvrtý prototyp původně vybavený motory Pratt & Whitney PW1400, které budou zaměněny na domácí Aviadvigatěl PD-14.

Domácím motorem PD-14 byl vybaven pátý prototyp MC-21 (MC-21-310), který absolvoval první let koncem roku 2020. První čtyři prototypy vybavené motory PW1400 přechází na motory PD-14, neboť s výrobou verze -300 se kvůli západním sankcím nepočítá. „Rusofikována“ bude také avionika, kdy západní avioniku a komponenty nahradí domácí či dovezené ze zemí, které neuplatňují sankce vůči Rusku.

Vývoj domácí avioniky byl zahájen již před dvěma lety a první výlučně „nezápadní“ exemplář by měl být podle plánu připraven v roce 2023. K aerolinkám mají první letadla přijít koncem roku 2024.

Šéf UAC udává, že v roce 2025 bude vyrobeno 36 exemplářů a v dalším období 72 exemplářů ročně. Rossiya je se 85 objednávkami největším zákazníkem. Rossiya bude letouny používat v jednotřídní konfiguraci pro 211 cestujících.

Irkut SSJ-New s motory PD-8

Podobnou „rusofikací“ prochází i SuperJet – New, který bude poháněn motory Aviadvigatěl PD-8 a vybaven domácí avionikou. V těchto dnech absolvovala maketa SSJ-New (s motory PD-8) testováním ve větrném tunelu. Ověřování se dělo na rychlostech Mach 0.75-0.82 a mělo kromě aerodynamických vlastností ověřit, zda nedochází k nežádoucím vibracím zavěšení motoru.

Uspořádání a vybavení kabiny SSJ-New by mělo být podobné kabině MC-21, aby se zjednodušila údržba, zjednodušil výcvik posádek a přechod mezi typy. (Foto: @stewardess_notes, CAGI, planes.cz)


Fotografie k článku



Komentáře



cyklista - nepřihlášený host (...16.81...)
30.11.2022 18:04
Jasně, milý O.M.,

v Moskvě začali znovu vyrábět Moskviče, jenže je to čínské auto vyrobené v Číně, rozmontované, převezené do Ruska a opět skládané v AZLK, takže vyrobit nové letadlo nebude už vůbec žádný problém.

Ivo - nepřihlášený host (...12.115...)
29.11.2022 10:04
MC 21

Mne zaujal počet plánovaných letadel vyrobit v r.2025. Jestli dodají polovinu tak to bude úspěch. Jinak nesedl bych do něj ani do čínského...

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
28.11.2022 13:10

A co se týče Číny - zatím je ještě v hrsti nemá, ale už Rusko pěkně ohlodává (zvláště na východě).

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
28.11.2022 13:08
Radek:

Zase Rusy tak moc nepodceňujte. Celé desítky let byli schopní všechny ty komponenty vyrábět sami. Jistě, bylo pro ně výhodnější (a možná i levnější) prodat ropu, plyn, titan, a za utržené doláče nakoupit ty letecké díly. Teď (s trochou nadsázky) opráší výkresy k TU-154 a pojedou dál - budou mít problémy s výrobními kapacitami, kvalitou, ale bude jim to (muset) stačit.

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
28.11.2022 06:33
Motory

Motory jsou jen jeden z problémů, asi ten nejsnáze řešitelný. Co brzdy, hydraulika, pneumatický systém a elektronika? To bude trvat léta, leda by dovezly čínské verze. Pak je bude mít Čína v hrsti.

Petr - nepřihlášený host (...144.81...)
27.11.2022 16:38
Ale mají pěkně velkou lakovnu

Je to opravdu v Rusku? Tam by nalakovali i Il-96-400M

Gajda - nepřihlášený host (...49.225...)
27.11.2022 07:49

Osobně věřím C919, že to bude použitelný bezpečný letadlo, s dostupným servisem a dílama. Ale do MC-21 bych sedl až po hodně dlouhé době co bude v provozu. Mám totiž obavy, že bude opět všechno doopravdy ruské, nejen avionika a motory.

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace