Šéf skupiny Qantas CEO Alan Joyce vysvětlil, že vrátit letadla A380 do provozu po jejich dlouhodobé odstávce je pracný a nákladný proces.
Období covidu zatím přečkalo 11 z 12 letadel A380 společnosti Qantas. Jeden byl kanibalizován, 10 se má postupně vrátit do aktivního provozu. Nyní je v komerčním provozu u Qantasu pět exemplářů, které jsou nasazovány na linky do Singapuru, Londýna a Los Angeles.
Letadla byla dva roky uložena na poušti v Kalifornii (Victorville Southern California Logistics Airport, VCV). Joyce vysvětlil, že reaktivace jednoho letadla vyžaduje asi 4 500 hodin práce. Na reaktivaci pracuje 10 techniků po dobu dvou měsíců. Mimo jiné vymění podvozková kola, brzdy, chemické generátory kyslíku, hasicí přístroje a další elementy na palubě letadla. Letadla se musí zkoušet, a to včetně zkoušky motorů.
Mimo aktivní provoz u Qantasu zatím zůstává šest letadel A380. Tři z nich se již přesunula do Abú Zabí ke konečné přípravě pro nasazení do komerčního provozu, dva zůstávají ve Victorville. Z nich jedno projevuje známky oživování a je tak dalším kandidátem na záchranu. Nad osudem jednoho stroje se vznáší otazníky.
V Abú Zabí pak probíhá další údržba a příprava/obměna interiéru. (Foto: ComAv Technical Service, Australian Aviation, CNN, planes.cz)
Toto víceméně znamená, že oživení a vrácení do provozu jedné A 380 bude nákladově celkem někde kolem 20 až 30 mil USD..
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Období covidu zatím přečkalo 11 z 12 letadel A380 společnosti Qantas.
Mimo aktivní provoz u Qantasu zatím zůstává šest letadel A380. Tři z nich se již přesunula do Abú Zabí ke konečné přípravě pro nasazení do komerčního provozu, dva zůstávají ve Victorville. Z nich jedno projevuje známky oživování a je tak dalším kandidátem na záchranu. Nad osudem jednoho stroje se vznáší otazníky.
Počty nějak nesedí... Ve Victorville by měly zůstávat tři...
11-5-3=3