Průměrná hmotnost cestujících se nezměnila

  • 11.11.2022 17:00

Důležitým faktorem pro výpočet hmotnosti a vyvážení letadel je hmotnost cestujících (a jejich zavazadel).  Očekávalo se, že dávné tabulkové hodnoty bude nutno změnit, neboť populace se stává „těžší“.

Lufthansa Consulting na základě poptávky evropského regulátora EASA uskutečnila šetření na šesti evropských letištích s překvapujícím závěrem, že proti studii vykonané před 15 lety k nárůstu průměrné hmotnosti prakticky nedošlo. Toto zjištění přitom odporuje názoru Světové zdravotnické organizace.  

Lufthansa Consulting připouští, že průzkum proběhl v době, kdy byly počty cestujících kvůli dozvukům pandemie nižší, takže vzorek cestujících nemusí být nutně reprezentativní. Do průzkumu se dobrovolně zapojilo 4164 cestujících na letištích Athény, Brusel, Kodaň, Milán Malpensa, Mnichov a Sofie.

Bylo zjištěno, že střední hmotnost muže je 82,2 kg a ženy 67,5 kg. Spolu s průměrným kabinovým zavazadlem je pak hmotnost cestujícího 90 kg a cestující 75 kg.

Průměrné kabinové zavazadlo je proti předchozí studii těžší o 1,5 kg, naopak odbavené zavazadlo lehčí o 0,8 kg. Kabinová zavazadla mužů jsou o 0,2 kg těžší než u žen. Cestující tradičních aerolinek mají v průměru kabinová zavazadla o 0,8 kg těžší než cestující nízkonákladovek.

EASA konstatuje, že zjištěné hodnoty jsou v souladu se stávající kalkulací, že průměrný dospělý cestující včetně zavazadla má hmotnost 84,6 kg. Hmotnost „standardního“ cestujícího není proto nutno měnit. (Foto: New York Post)


Fotografie k článku



Komentáře



pps - nepřihlášený host (...71.82...)
13.11.2022 00:04
No nevím

Pokud MTOW B 747 či A 380 je kolem 500 tun, dělá rozdíl mezi + či - 10 kg na jednoho pass a jeho kabinové bagáže asi tak 1,8% této MTOW.
Jistě, každé kilo váhy i spotřeby se v letectví počítá ale není toto v případě moderních letadel trochu bouře ve sklenici vody?

MichalC (...63.98...)
12.11.2022 12:05
USA

Peter Psenica: v USA predepisuje hmotnost FAA. "Standardni muz" v zime a s kabinovym zavazadlem vazi 93 kg, standardni zena s kabinovym zavazadlem 83.5 kg.
Takze k americkym "specifikam" regulator prihledl.

Peter Pšenica (...102.49...)
11.11.2022 17:54

Mali by ísť robiť výskum na niektorom letisku v USA, tam by si "pošmákli" :-o Keď lietam po alebo z USA a vidím tie obézne kreatúry v mojom gate, tak sa len v duchu modlím, aby nesedeli vedľa mňa. Dnes som letel IKA-SAW-VIE a v Istanbule nastupovala "dievčina", ktorá sa ledva prepchala cez uličku. Viem, nie každému je do vienka dané, aby bol +/- štíhly, ale len z osobného pozorovania za tie roky, čo lietam lietadlom, mi vyplýva, že ľudstvo strašne priberá na hmotnosti a o príručnej batožine ani nehovorím, tá sa dôsledkom politiky väčšiny aeroliniek pýtať peniaze od cestujúcich za všetko, neskutočne rozrástla, prakticky 80% cestujúcich dnes lieta s príručným "trolley" (v lepšom prípade 55 cm veľkým), niektorí prídu na palubu s batožinou, ktorá ani náhodou nespĺňa predpísané rozmery (a počet) u dopravcu, preto aj dnes ráno v SAW letušky mali čo robiť a trvalo im to asi 20 minút, než nejako usporiadali batožiny v binoch, aby sa dali nejako zavrieť a batožiny neboli zakliesnené medzi sedadlami proti bezpečnostným predpisom. Možno si raz aerolinky konečne uvedomia, že ak prestanú pýtať peniaze za podanú batožinu, veľa ľudí ju nebude trepať na palubu a uľahčí a urýchli sa tak práca stewardiek pred odletom. S hmotnosťou ľudstva to bude horšie...

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace