Boeing je přesvědčen, že již překonal největší potíže

  • 05.11.2022 08:30

Vedení Boeingu ve středu na setkání s analytiky v Seattlu ujistilo, že firma překonala potíže a má proto řadu důvodů k optimistickému výhledu do budoucna. To je spojeno zejména s poptávkou po letadlech 737 MAX, jejichž produkce se má postupně zvyšovat ze stávajících 31 až na 50 letadel/měsíc.

Firma očekává, že k roku 2025 či 2026 bude dosahovat ročních výnosů 100 miliard dolarů, což odpovídá výkonům rekordního roku 2018. Výrobce se v tomto horizontu zbaví také některých kontraktů za pevnou cenu, na kterých nyní prodělává. Konkrétně se jedná o program KC-46 a Air Force One.

Šéf společnosti Dave Calhoun prohlásil, že vedení ani na minutu neuvažovalo „rezignovat na vedoucí postavení na trhu“.

Akcie společnosti po konferenci vzrostly o 5 %. V letošním roce odepsaly akcie Boeingu 29 %, a to proti poklesu indexu Standard & Poor’s 500, který ztratil pouze 19 %.

Minulý týden Boeing zaskočil investory, když nečekaně oznámil čtvrtletní ztrátu 3,3 miliardy dolarů. Zadlužení firmy dosáhlo 57 miliard dolarů, a to proti 19 miliardám dolarů dluhu v polovině roku 2019.

Pro svůj budoucí úspěch potřebuje firma výrazný nárůst produkce letadel 737 MAX a 787. Výzvou pro společnost je vývoj nástupce 737 MAX. Calhoun naznačil, že příchod nového letadla lze očekávat okolo roku 2035, neboť „technologie se nyní převratně vyvíjejí“. (Foto: Aviation News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Tomáš Kohout - nepřihlášený host (...206.180...)
07.11.2022 15:04
EICAS

Tak jsem včera letěl MAX Islandair a ptal jsem se pilotů na EICAS. Nejprve začal o zvýšeném nákladu na výcvik a pro Boeing, a ze low-cost by do toho nešly. A tak jsem se zeptal jestli jako pilot by to chtěl. “Definitely, it would make life much more easy! “ Proti tomuto výroku pilota MAXu se těžko argumentuje…

O. M. - nepřihlášený host (...72.195...)
06.11.2022 23:02

Je potřeba zvednout hodnotu akcií, toť vše.

K tomu EICASu: vaše vyjádření je typickým pohledem člověka zvenčí, který si nedokáže představit, o co ve skutečnosti jde. To totiž neznamená, že se do letadla přidá pár kabelů, pár krabiček a komp s displejem (když už pomineme to, že v tak letité konstrukci se na to blbě hledá místo).
Argumenty pro: regulátoři to tak nařídili a v nových konstrukcích to nedělá problém.
Argumenty proti: časové, finanční a vývojové náklady, nekonzistence řady 737 MAX, po světě bez vážnějších bezpečnostních problémů létají tisíce sedmtřisedmiček i bez EICASu (průšvihu s MCASem by ani EICAS nezabránil).

Rollfree - nepřihlášený host (...71.136...)
05.11.2022 15:24
Přání otcem myšlanky

Nevím, proč se mi při čtení vyjádření pana Calhouna tlačí na mysl úsloví "přání otcem myšlenky". Zejména s tou myšlenkou o vedoucím postavení na trhu.

Kontrakty za pevnou cenu dobře ukazují, jak nejsou schopni dodržet kvalitu, termín a náklady. A tady se nemůžou hojit na zákaznících, kteří už zaplatili zálohy a nemůžou snadno cuknout, jako je to u jiných dodávat.

Jejich tanečky kolem EICASu u Maxe jsou velká ostuda. V době, kdy se elektronizují a digitalizují i záchodové mísy a dávkovače žrádla pro kočky oni nejsou schopni po několikaletém vývoji přidat do Maxe EICAS. A raději dají tučné částky lobbistům, jenom aby nemuseli platit vývojáře a konstruktéry. A to všechno po průserech právě s těmi Maxy.

Gajda - nepřihlášený host (...49.225...)
05.11.2022 14:21

Pokud neprotlačí 737-M10 podle starých norem a brutálně nezvýší kvalitu výroby 787, tak nemají šanci a budou rádi za plácání okolo nuly.

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace