Ryanair kritizuje státní podporu pro ITA Airways

  • 20.10.2022 13:00

Šéf Ryanairu Michael O'Leary vystoupil v úterý s kritikou podpory státu pro ITA Airways. Vzhledem k vedoucímu postavení Ryanairu na italském trhu (zřejmě v jisté nadsázce) prohlásil, že Ryanair je italským vlajkovým dopravcem. ITA Airways označil za „obrovský politický problém“.

Ryanair je na italském trhu největším leteckým dopravcem, drží 40% tržní podíl a dále roste. Během následujících tří let podíl Ryanairu na italském trhu překročí 50 %.

ITA Airways je dosud společností plně vlastněnou (a podporovanou) státem. V rámci privatizace společnosti pokračuje vláda v exkluzivních rozhovorech s americkým fondem Certares o prodeji majoritního podílu ve společnosti. Fond Certares je podporován skupinou Air France-KLM a Delta Air Lines Inc.

Finální nabídku na převzetí podílu v ITA Airways měla minulá italská vláda schválit 10. září. To se však nepodařilo a další postup privatizace přerušily volby 25. září. Termín ukončení vyjednávání je nyní stanoven na 31. říjen.

Ryanair odhaduje svůj podíl na italském trhu na 40 %, podíl easyJetu na 10 % a 10 % připisuje Wizz Airu. Podíl ITA Airways odhaduje Ryanair na 9 %.

O’Leary se proto chce setkat s novou italskou vládou. Hodlá diskutovat perspektivu snížení daní a poplatků pro letecké společnosti a roli Ryanairu v podpoře růstu italského turistického ruchu. (Foto: Wanted in Rome, planes.cz)   


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Gajda - nepřihlášený host (...49.249...)
21.10.2022 02:46

Creature25: no, jenže on nikdo nijak moc prémiovej a o dost lepší po tý Evropě ani není. Jen ten jeden to prodá jako lístek na autobus za dva a druhej jako prémiovej zážitek ve vzduchu za 6, ale ve výsledku seš stejně namačkanej v 737/320, kde je totožnej prostor na nohy a nedostaneš ani vodu.

Rampa - nepřihlášený host (...24.140...)
20.10.2022 20:12
ad MichalC

Pointa je v tom, že Ryanair nemá co kádrovat národní aerolinky, protože některé z nich sice získaly za různých okolností státní podporu, jenže díky tomu ze svých zemí provozují rozsáhlou celosvětovou síť leteckých spojení (též díky codesharovým spolupracím a účastí v aliancích). Oproti tomu Ryanair je regionální nízkonákladovka, jejíž služby jsou k ničemu komukoli, jehož cílová destinace zrovna neleží v Evropě.

Creature25 - nepřihlášený host (...48.50...)
20.10.2022 17:52
Zdravim

Ryanair jsou Kostelecky uzeniny ve vzduchu. ..kazdy na ne nadava, ale kazdy /skoro/ se s nima cpe. ..

MichalC (...209.202...)
20.10.2022 14:42
Ryanair

Rampa: připomínáme, že Ryanair je zdaleka největší evropskou leteckou společností a lídrem v zotavení trhu. Povinnost poskytovat dálkové linky rozhodně není žádnou povinností a není ani měřítkem schopností jakékoliv aerolinky.

Pokud vás ovšem názory šéfa největší evropské aerolinky nezajímají, rozhodně jejich čtením neztrácejte čas.

Rampa - nepřihlášený host (...92.252...)
20.10.2022 13:53

Na to, že tenhle server slouží jako PR Ryanairu a cituje každé O'Learyho uprdnutí, jsem si už zvyknul.

Ale pokud jde o ty tlachy, které pan šéf trousí na každém kroku, měl by si je nechat na dobu, až bude Ryanair poskytovat plnohodnotné služby včetně dálkových linek v různých cestovních třídách. Zatím toho schopný není, takže označovat se (byť v legraci) za vlajkového dopravce, je docela drzé.

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace