Boeing zvažuje vývoj jako nástupce 767F nákladní verzi 787F

  • 21.09.2022 13:00

Šéf Boeingu Dave Calhoun potvrdil, že Boeing stále zvažuje možnost vývoje nákladní verze Dreamlineru. Cesta k nákladní variantě však nebude nijak přímočará.

Nové hlukové a emisní standardy ICAO platné od 1. Ledna 2028 diktují ukončit výrobu a dodávky letadel 777, 777F a 767F. Zatímco nástupcem typu 777F bude 777-8F, u 767F je situace komplikovanější a o nástupci zatím rozhodnuto nebylo.

Boeing je totiž silně motivován dosáhnout pro 767F výjimky, neboť 767 slouží za základ víceúčelového a tankovacího letadla 767-2C (KC-46A), jehož výrobu a dodávky nové standardy ICAO neomezují. Boeing má reálné šance získat další významné kontrakty na KC-46A i po roce 2027 a armáda s dalšími dodávkami rovněž počítá. Letoun 767-2C tedy zůstane ve výrobě i po roce 2027.

Dříve se sice proslýchaly informace o remotorizaci 767, ale tato možnost již asi není aktuální.

Vzhledem ke konstrukci Dreamlineru si vývoj nákladní verze vynutí novou variantu trupu (kvůli instalaci nákladových dveří a pevnosti konstrukce). Cesta k nákladní verzi 787F je tedy podstatně složitější, než je tomu např. v případě Airbusu A350F. Rozhodnutí proto není jednoduché.

Boeing má plné ruce práce se završením certifikace verzí 737-7, 737-10, 777-9 a 777-8F. Přitom 777-8F musí být na trhu v roce 2027. V opačném případě by Boeing neměl na trhu nákladních letadel jinou nabídku než konverze. Boeing bude muset zvážit, zda může absorbovat nad rámec výše uvedených úkolů ještě vývoj typu 787F. (Foto: Air Data News, Business Insider, KOMO news)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace