Vedení letiště Frankfurt se pochválilo za “silné a dynamické” zotavení. Chaos na letištích částečně způsobují černé kufry.

  • 15.08.2022 13:00

Z Top10 největších evropských letišť je frankfurtské letiště aktuálně druhé nejhorší z hlediska úrovně zotavení, tj. v porovnání stávajícího počtu odbavených cestujících s počtem cestujících ve stejném období před pandemií.

Za letošní rok do 30. června 2022 odbavil Frankfurt o 38 % méně cestujících, než v roce 2019.  Odbaveno bylo 21 milionu cestujících. V letošním roce má být odbaveno celkem 45-50 milionu cestujících. Předchozí prognóza předpokládala 39–46 milionu cestujících.

Vedení letiště se na pozadí těchto neradostných výsledků přesto pochválilo za “silné a dynamické” zotavení. Připustilo, že letišti se zřejmě nezdaří splnit cíle v oblasti spokojenosti zákazníků. To je nepochybně mimořádně eufemistické konstatování s ohledem na chaos, kterým letiště prochází. Šéf letiště Stefan Schulte přičítá nižší spokojenost cestujících zpožděním letů.

Tvrdí, že letiště přijalo řadu rozhodných opatření, a to včetně náboru pracovníků a pomoci administrativních pracovníků, což pomohlo “udržet stabilní a spolehlivý provoz”. Cestující na to zjevně mají jiný názor. Ostatně reálný stav situace na letišti dokreslují přiložené fotografie.

Stefan Schulte zabodoval (více zde) také koncem července, když doporučil cestujícím cestovat pouze s kabinovým zavazadlem a pokud cestují s odbaveným zavazadlem, měli by se vyhnout černé barvě. Barevná zavazadla je podle šéfa letiště lépe vidět a nejsou tak běžná, jako černá. “Mnoho lidí cestuje s černými kufry na kolečkách, což jejich identifikaci činí časově velmi náročnou” dodal k tomu mluvčí letiště Thomas Kirner.

Je těžké se zbavit dojmu, že šéf frankfurtského letiště výrazy „stabilní a spolehlivý provoz“ popisuje situaci na jiném letišti nebo na letišti ve Frankfurtu již dlouho nebyl. Nabízejí se samozřejmě i jiná vysvětlení, která nelze publikovat. Čtenář si jistě udělá názor sám.   

Během prvního pololetí hospodařilo letiště s čistou ztrátou 53 milionů eur. (Foto: Air Live, newsbeezer.com)


Fotografie k článku



Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
22.08.2022 14:49

Já měl za to, že pro identifikaci zavazadel slouží baggage tagy a tickety...

Branislav Cifra - nepřihlášený host (...99.34...)
15.08.2022 22:36

Na názor pána riaditeľa letiska sa dá povedať len toľko že ak hocijaká obchodná spoločnosť nedokáže zabezpečiť spokojnosť svojich zákazníkov je úplne irelevantné čo všetko spravila dobre. Sú to práve zákazníci ktorí platia za služby ktorých dodávanie je hlavným poslaním každej firmy. Ak táto rovnica neplatí je aj daná inštitúcia odsúdená na zánik pokiaľ ju teda nebude sponzorovať štát respektíve jej akcionári.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace