Před zahájením Farnborough International Airshow 2022 zveřejnil i Boeing svou prognózu potřeby nových letadel v období let 2022 až 2041. Ve své prognóze 2022 Commercial Market Outlook Boeing vidí odbyt na 41 170 tisíc nových letadel do roku 2041, z toho 19 575 během následujících deseti let. Ve finančním vyjádření to představuje do roku 2041 celkově i se souvisejícími službami okolo 10,8 bilionů dolarů.
Prognóza Boeingu je tak dokonce ještě optimističtější než prognóza Airbusu zveřejněná 8. července. Global Market Forecast GMF22 Airbusu zvýšil proti GMF21 poptávku o 470 letadel na 39 490 nových letadel v období let 2021-2041. Z tohoto počtu bude 40 % použito k obměně a 60 % na růst. O detailech prognózy jsme psali zde.
Commercial Market Outlook (CMO) Boeingu předpokládá růst flotily dopravních letadel během následujících dvaceti let o 80 % proti stavu roku 2019. Z toho asi polovina nových letadel bude určena k obměně a zbytek bude růst. Boeing tedy proti Airbusu předpokládá rychlejší tempo obměny.
Výrazný objem služeb předpokládá Boeing v konverzi letadel z letadel pro přepravu cestujících na letadla nákladní. Celkový objem služeb by měl dosáhnout 3,6 bilionu dolarů, dodávky nových letadel budou v objemu asi 7,2 bilionu dolarů.
Jednouličková letadla budou tvořit 75 % poptávky po nových letadlech, což představuje asi 31 tisíc letadel. Širokotrupá letadla pro přepravu cestujících budou tvořit asi 18 % poptávky neboli 7 200 letadel. Pro přepravu nákladů bude dodáno 2 800 dedikovaných nákladních letadel, z nichž 940 bude nových. CMO tak potvrzuje vysoký podíl konverzí.
Nejrychlejším tempem poroste podle Boeingu (i Airbusu) region Čína/Asie-Pacifik, který bude potřebovat asi 42 % nových letadel. Tempo růstu má dosáhnout 6,2 % ročně. Letecké flotily regionu vyrostou během dvaceti let na trojnásobek, přičemž růst povede Indie, kde počet letadel vyroste ze 700 v roce 2019 na 2600 v roce 2041. Podíl Evropy bude 21 % a Severní Ameriky 23 %. Region Severní Amerika si tak stále udržuje prvenství před Čínou a Evropou.
Proti původním prognózám Boeing kvůli sankcím vyškrtl z CMO 1500 letadel, se kterými se v minulých prognózách počítalo pro Rusko. Přesto se zdá, že „ruská“ poptávka byla jen rozložena do ostatních regionů. Airbus se ve svém GMF jakémukoliv předpokladu o vývoji poptávky z Ruska opatrně vyhýbá. Z porovnání odhadů GMF21 a GMF22 lze přesto soudit, že Airbus s poptávkou z Ruska v horizontu dvaceti let nadále počítá.
Úplnou prezentaci je možno najít zde.
Do Ruska přes Čínu, Indii, Turecko atd atd. Btw. Oni ještě neví, že žádný rok 2041 nebude?? Sladká nevědomost...
Airbus v horizontu dvaceti let s Ruskem pičítá. Tak na co si EU s těmi sankcemi tedy hraje?
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Brazílsky Embrarer patrí síce Boeingu, ale Brazília je súčasťou neposlušného zoskupenia štátov BRICKS. Budú predávať do Ruska? Možno len nie priamo.