Farnborough International Airshow: Boeing předpokládá odbyt 41 tisíc nových letadel do roku 2041

  • 19.07.2022 08:00

Před zahájením Farnborough International Airshow 2022 zveřejnil i Boeing svou prognózu potřeby nových letadel v období let 2022 až 2041. Ve své prognóze 2022 Commercial Market Outlook Boeing vidí odbyt na 41 170 tisíc nových letadel do roku 2041, z toho 19 575 během následujících deseti let. Ve finančním vyjádření to představuje do roku 2041 celkově i se souvisejícími službami okolo 10,8 bilionů dolarů.

Prognóza Boeingu je tak dokonce ještě optimističtější než prognóza Airbusu zveřejněná 8. července. Global Market Forecast GMF22 Airbusu zvýšil proti GMF21 poptávku o 470 letadel na 39 490 nových letadel v období let 2021-2041. Z tohoto počtu bude 40 % použito k obměně a 60 % na růst. O detailech prognózy jsme psali zde.

Commercial Market Outlook (CMO) Boeingu předpokládá růst flotily dopravních letadel během následujících dvaceti let o 80 % proti stavu roku 2019. Z toho asi polovina nových letadel bude určena k obměně a zbytek bude růst. Boeing tedy proti Airbusu předpokládá rychlejší tempo obměny.

Výrazný objem služeb předpokládá Boeing v konverzi letadel z letadel pro přepravu cestujících na letadla nákladní. Celkový objem služeb by měl dosáhnout 3,6 bilionu dolarů, dodávky nových letadel budou v objemu asi 7,2 bilionu dolarů.

Jednouličková letadla budou tvořit 75 % poptávky po nových letadlech, což představuje asi 31 tisíc letadel. Širokotrupá letadla pro přepravu cestujících budou tvořit asi 18 % poptávky neboli 7 200 letadel. Pro přepravu nákladů bude dodáno 2 800 dedikovaných nákladních letadel, z nichž 940 bude nových. CMO tak potvrzuje vysoký podíl konverzí.

Nejrychlejším tempem poroste podle Boeingu (i Airbusu) region Čína/Asie-Pacifik, který bude potřebovat asi 42 % nových letadel. Tempo růstu má dosáhnout 6,2 % ročně. Letecké flotily regionu vyrostou během dvaceti let na trojnásobek, přičemž růst povede Indie, kde počet letadel vyroste ze 700 v roce 2019 na 2600 v roce 2041. Podíl Evropy bude 21 % a Severní Ameriky 23 %. Region Severní Amerika si tak stále udržuje prvenství před Čínou a Evropou.

Proti původním prognózám Boeing kvůli sankcím vyškrtl z CMO 1500 letadel, se kterými se v minulých prognózách počítalo pro Rusko. Přesto se zdá, že „ruská“ poptávka byla jen rozložena do ostatních regionů. Airbus se ve svém GMF jakémukoliv předpokladu o vývoji poptávky z Ruska opatrně vyhýbá. Z porovnání odhadů GMF21 a GMF22 lze přesto soudit, že Airbus s poptávkou z Ruska v horizontu dvaceti let nadále počítá.

Úplnou prezentaci je možno najít zde.


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Miro - nepřihlášený host (...154.249...)
20.07.2022 08:01
Poznámka

Brazílsky Embrarer patrí síce Boeingu, ale Brazília je súčasťou neposlušného zoskupenia štátov BRICKS. Budú predávať do Ruska? Možno len nie priamo.

vítek - nepřihlášený host (...135.70...)
20.07.2022 01:12

Do Ruska přes Čínu, Indii, Turecko atd atd. Btw. Oni ještě neví, že žádný rok 2041 nebude?? Sladká nevědomost...

Petr Šimáček (...80.112...)
19.07.2022 10:05

Airbus v horizontu dvaceti let s Ruskem pičítá. Tak na co si EU s těmi sankcemi tedy hraje?

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace