Odbory pilotů společnosti United Airlines odmítly dne 24. června návrh zvýšit limit maximální vzletové hmotnosti letadel provozovaných regionálními společnostmi. Odmítly rovněž zvýšit kvótu, která omezuje počty letadel regionálních společností. Připojily se tak ke stanovisku odborářů American Airlines. Lze předpokládat, že stejně rozhodnou i odbory ALPA společností Delta Air Lines a Alaska Airlines.
Rozhodnutí setrvat na původních limitech je špatnou, byť ne zcela neočekávanou zprávou pro Embraer. Bez zvýšení maximální vzletové hmotnosti je projekt letadla E175-E2 fakticky mrtvý, neboť USA jsou prakticky jediným trhem, na kterém má smysl nejmenší model E-Jet E2 uplatnit. E175-E2, který měl být přirozeným nástupcem E175-E1, se do stávajících hmotnostních a kapacitních limitů nevejde.
Embraer přitom úspěšně uzavřel program letových zkoušek. Během pandemie práce na letadel pozastavil, a to i v očekávání rozhodnutí odborů. Nástup letadla do provozu byl posunut na rok 2027. Nyní se však zdá, že pokračující odpor amerických odborů nakonec donutí Embraer celý projekt E175-E2 zrušit.
Odbory se dlouhodobě obávají, že vyšší podíl regionálních dopravců a jejich větší letadla by ohrozil zaměstnanost a zájmy kmenových zaměstnanců společností jako jsou American Airlines a United.
Situace Embraeru na americkém trhu se nevyvíjí příznivě, v segmentu zastoupeném letadlem E195-E2 ztrácí v konkurenci s Airbusem A220. (Foto: flyhighnews.com, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém