Airbus i Boeing v posledních dnech upozornily na problémy dodavatelských řetězců, které komplikují výrobu a opožďují dodávky letadel. Překlenout tyto problémy se nepodaří dříve než během příštího roku.
Letecké společnosti však trpí nejenom opožděnými dodávkami letadel, ale také nedostatkem náhradních dílů k letadlům stávajícím. Řada letadel je proto v hlavní sezóně mimo provoz a letecké společnosti si musí pronajímat na záskok letadla s posádkami (ACMI).
Statistiky Cirium ukazují, že řada provozovatelů letadel Airbus A220 si pronajímá letadla Boeing 737, Airbus A319 či Fokker. Problémem je nedostatek dílů pro motory Pratt & Whitney PW1500G.
Nejostřeji se situace zřejmě projevuje u airBaltic, které jsou největším provozovatelem Airbusů A220-300. Kvůli nedostatku dílů a zpožděným dodávkám motorů z generální opravy má aerolinka několik letadel mimo provoz a musí si pronajímat „překlenovací“ kapacity.
Mluvčí Pratt & Whitney se odvolává na problémy dodavatelů.
Nejde přitom o první problém airBaltic s motory. V počátku nasazení A220 bylo na 13 letadlech flotily vyměněno během relativně krátkého období na 50 motorů. Společnost je přesto s provozem letadel mimořádně spokojena. (Foto: journal-aviation.com, planes.cz)
Řešení je registrace.
Pozor, pravý Komárek jsem já. Ten Komárek přede mnou se za mě pouze vydává.
Jako za reálného socialismu.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
PODVOD!
Pozor, pravý Komárek jsem já. Ten Komárek přede mnou se za mě pouze vydává.