Americké letectvo má vážný nedostatek kapacit pro doplňování paliva ve vzduchu

  • 21.06.2022 17:00

Americké vojenské letectvo má akutní nedostatek tankovacích kapacit, neboť kapacity starých letadel KC-10 a KC-135 (foto 2) jsou ze služby vyřazovány rychleji, než přicházejí nová (a problematická) letadla KC-46 Pegasus (foto 1). Ta mají kritické nedostatky, které umožňují doplňovat paliva za letu pouze 70 % letadel uvažovaným pro tankování za letu. Namísto zvyšování tankovacích kapacit se kapacity snižují, a to právě v období rostoucího globálního napětí.

Studie Hudson Institute odhaduje snížení kapacit o 6 až 11 % během této dekády. V roce 2021 disponovalo USAF 422 plnohodnotnými letouny KC-10 a KC-135 a 50 částečně použitelnými KC-46A Pegasus.

V letošním roce umožňuje zákon National Defense Authorization Act vyřadit 14 letadel KC-10 a dalších 12 v roce 2023. Letos bude vyřazeno 22 letadel KC-135. Letectvo tak letos přijde o 36, resp. 48 tankovacích letadel během necelých dvou let.

KC-46, jejichž dodávky se opozdily o několik let, nejsou plně provozuschopné. Nezískaly proto povolení k plné výrobě do roku 2024. Odhadovaná cena KC-46 přitom činí 191 milionů dolarů.

Jak bylo zmíněno, KC46A mohou doplňovat palivo pouze asi 70 % letadel uvažovaných pro tankování za letu. Paradoxně, oněch 30 % podle Air Mobility Command tvoří letadla páté generace F-22, F-35 a dále bombardéry B-1B a B-2. KC-46 nemohou doplňovat ani bitevníky A-10. AMC předpokládá, že zmíněné typy letadel budou nadále tankovány starými KC-10 a KC-135. Některá z těchto letadel, která mají tankovat letadla zabezpečující převahu USAF, jsou 52 let stará a jejich spolehlivost není vysoká.

AMC nepředpokládá nasazení KC-46 v případě konfliktů např. v Jihočínském moři nebo ve východní Evropě, a to z důvodů „nedostatku důvěry“. Riziko spojené s nasazením KC-46A v „horkých“ oblastech je podle AMC příliš vysoké.

V období do roku 2024 projde potřebnými úpravami až 118 letadel KC-46. Úpravy se budou týkat monitorovacího a tankovacího zařízení. Významné kapacity tak budou na přechodnou dobu vyřazeny z provozu. (Foto: defencetalk.com, military.com, Warrior Maven)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jakub - nepřihlášený host (...134.117...)
22.06.2022 04:56
Nepřesné info

V poslední době se certifikovalo tankování F-22 a F-35, takže podíl flotily, která je pokrytá, je kolem 85%.

https://www.airforcemag.com/kc-46-cleared-for-more-refueling-likelihood-of-bridge-tanker-competition-falls/

MK. (...192.13...)
21.06.2022 23:06

Já nevím, ale představa, že A-10 působící ve východní Evropě potřebují doplňovat palivo za letu nebo že budou potřeba v Jihočínském moři ... nejsem odborník na americkou doktrínu letecké války, ale jaký by měl být uvažovaný use case?

petrp (...250.30...)
21.06.2022 21:35

Ten článek je tak hloupý, že ani nemá cenu jej rozebírat.....prostě ta letedla nevyřadí, podívejte se na Rusko, kde v pohodě létá celá zápaní flotila, natož pak v USA, kde mají i náhradní díly, pokud si někdo myslí, že jetadlo , které má jít do pravidelné revize nevydrží jedmnou tolik, tak je ana omylu.Možná se může snížit koeficient bezpečnosti...ale to je vše...

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace