Americké vojenské letectvo má akutní nedostatek tankovacích kapacit, neboť kapacity starých letadel KC-10 a KC-135 (foto 2) jsou ze služby vyřazovány rychleji, než přicházejí nová (a problematická) letadla KC-46 Pegasus (foto 1). Ta mají kritické nedostatky, které umožňují doplňovat paliva za letu pouze 70 % letadel uvažovaným pro tankování za letu. Namísto zvyšování tankovacích kapacit se kapacity snižují, a to právě v období rostoucího globálního napětí.
Studie Hudson Institute odhaduje snížení kapacit o 6 až 11 % během této dekády. V roce 2021 disponovalo USAF 422 plnohodnotnými letouny KC-10 a KC-135 a 50 částečně použitelnými KC-46A Pegasus.
V letošním roce umožňuje zákon National Defense Authorization Act vyřadit 14 letadel KC-10 a dalších 12 v roce 2023. Letos bude vyřazeno 22 letadel KC-135. Letectvo tak letos přijde o 36, resp. 48 tankovacích letadel během necelých dvou let.
KC-46, jejichž dodávky se opozdily o několik let, nejsou plně provozuschopné. Nezískaly proto povolení k plné výrobě do roku 2024. Odhadovaná cena KC-46 přitom činí 191 milionů dolarů.
Jak bylo zmíněno, KC46A mohou doplňovat palivo pouze asi 70 % letadel uvažovaných pro tankování za letu. Paradoxně, oněch 30 % podle Air Mobility Command tvoří letadla páté generace F-22, F-35 a dále bombardéry B-1B a B-2. KC-46 nemohou doplňovat ani bitevníky A-10. AMC předpokládá, že zmíněné typy letadel budou nadále tankovány starými KC-10 a KC-135. Některá z těchto letadel, která mají tankovat letadla zabezpečující převahu USAF, jsou 52 let stará a jejich spolehlivost není vysoká.
AMC nepředpokládá nasazení KC-46 v případě konfliktů např. v Jihočínském moři nebo ve východní Evropě, a to z důvodů „nedostatku důvěry“. Riziko spojené s nasazením KC-46A v „horkých“ oblastech je podle AMC příliš vysoké.
V období do roku 2024 projde potřebnými úpravami až 118 letadel KC-46. Úpravy se budou týkat monitorovacího a tankovacího zařízení. Významné kapacity tak budou na přechodnou dobu vyřazeny z provozu. (Foto: defencetalk.com, military.com, Warrior Maven)
Já nevím, ale představa, že A-10 působící ve východní Evropě potřebují doplňovat palivo za letu nebo že budou potřeba v Jihočínském moři ... nejsem odborník na americkou doktrínu letecké války, ale jaký by měl být uvažovaný use case?
Ten článek je tak hloupý, že ani nemá cenu jej rozebírat.....prostě ta letedla nevyřadí, podívejte se na Rusko, kde v pohodě létá celá zápaní flotila, natož pak v USA, kde mají i náhradní díly, pokud si někdo myslí, že jetadlo , které má jít do pravidelné revize nevydrží jedmnou tolik, tak je ana omylu.Možná se může snížit koeficient bezpečnosti...ale to je vše...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
V poslední době se certifikovalo tankování F-22 a F-35, takže podíl flotily, která je pokrytá, je kolem 85%.
https://www.airforcemag.com/kc-46-cleared-for-more-refueling-likelihood-of-bridge-tanker-competition-falls/