Po dvou letech půstu se letecké společnosti a letiště nyní těší obnovenému zájmu cestujících, který je umocněn odloženou poptávkou z období pandemie.
Letecké společnosti a letiště se nyní potýkají s problémem, jak bezprecedentní růst poptávky absorbovat. Hlavním problémem je nedostatek personálu, který se hned tak nevyřeší. Aby toho nebylo málo, na některých letištích hrozí odbory stávkami. Kvůli stávce dnes ruší letiště Paříž (CDG) asi čtvrtinu letů.
Jak jsme již informovali, skupina Ryanair přepravila v květnu 15,4 milionu cestujících, což představuje absolutní rekord v historii skupiny. Ryanair uvádí, že má dostatek personálu, aby pokryl růst provozu.
Wizz Air v květnu přepravil 4.1 milionu cestujících, a to proti 834 tisícům v květnu 2021. Proti dubnu se počet cestujících zvýšil o půl milionu. Využití sedačkové kapacity v květnu dosáhlo 84,2 %, což je meziroční přírůstek o 18,1 p.b.
Norwegian Air přepravil v květnu 1,63 milionu cestujících proti 97 tisícům v květnu 2021. Využití sedaček dosáhlo 79,2 %. Ve sledovaném období Norwegian provozoval 64 letadel. Během hlavní sezóny bude provozovat 70 letadel.
Výkony společnosti easyJet jsou publikovány na čtvrtletní bázi. Při jiné příležitosti však Johan Lundgren uvedl, že kapacity easyJetu v letošní letní sezóně dosáhnou 90 % předkrizového roku 2019. Varoval akcionáře a další zájmové skupiny, že reálné možnosti růstu je nutno hodnotit střízlivě, s ohledem na kapacity britských letišť, které nezvládají přechod z velmi restriktivních omezení období pandemie k plnému otevření cestování.
Velkou neznámou, na kterou opatrně upozorňují letecké společnosti, ale kterou nikdo nechce slyšet, je možný dopad očekávané podzimní vlny koronaviru. (Foto: avianews.ge, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém