Vídeň během posledních let úspěšně navyšovala podíl nízkonákladových aerolinek. Ryanair s podílem okolo 20 % je dnes ve Schwechatu druhým největším provozovatelem. Wizz Air otevřel svou bázi v roce 2018 a postupně zvyšoval svůj tržní podíl až na 8 %. Takřka polovinu letů (47 %) ve Vídni obsluhují Austrian Airlines.
Wizz Air v poslední době svůj profil na letišti výrazně snižuje. Těsně před Vánoci zrušil Wizz Air 12 destinací. Nyní škrtá dalších 20 linek, některé z nich s okamžitou platností, jiné postupně do 26. března 2022. Původně Wizz Air plánoval bázovat ve Vídni 6 až 7 letadel, nyní bude bázovat 4. Nadbytečné stroje a posádky se přesunou na jiné báze.
Osm z nově rušených dvaceti linek provozoval Wizz Air v konkurenci s Ryanairem. Wizz Air se v poslední době rozumně snaží vyhnout se nebo omezit přímou konkurenci s Ryanairem a zabránit cenové válce. To se projevuje na restrukturalizaci sítě Wizz Airu v západní Evropě.
Růst Wizz Airu i síť společnosti letos zasáhne fakt, že Wizz Air (na rozdíl od Ryanairu) nemá zajištěny ceny paliva. Wizz Air proto nejspíš čeká rok defenzívy.
Pro vídeňské letiště, které je postiženo výraznou ztrátou provozu do Ruska, Ukrajiny a Běloruska je ústup Wizz Airu další špatnou zprávou. (Obr: Cirium, foto: planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém