Západní analytici zaznamenali, že zkoušky čínského analogu Airbusu A320neo či Boeingu 737 MAX se v loňském roce zadrhly a pokračují velmi pomalu. Na konci roku regulátor CAAC informoval, že z programu letových zkoušek bylo završeno pouhých 15 %. Nyní je většina prototypů a zkušebních posádek vyřazena z programu zkoušek kvůli čínským karanténním opatřením, takže pokrok bude v lednu a únoru velmi pomalý.
Letadlo mělo být původně certifikováno koncem loňského roku a ještě vloni nastoupit do komerčního provozu u China Eastern Airlines. Analytici spekulují, že letadlo nezahájí komerční provoz dříve než v roce 2023 nebo 2024. Regulátor uvádí, že certifikace vyžaduje 276 letů, což se zdá velmi málo například při srovnání s certifikačním programem ruského MC-21, jehož certifikace si vyžádala přes 700 letů.
Zástupce generálního ředitele COMAC Wu Yongliang je přesto přesvědčen, že dodávky letadla budou zahájeny letos. COMAC má celkem šest létajících prototypů C919, z nichž čtyři jsou od prosince uvězněny zmíněnými karanténními opatřeními v Si-anu.
Technologicky je konstrukce letadla C919 v podstatě shodná s Airbusem či Boeingem, takže nenabídne ani lepší provozní parametry ani nepředstavuje inovativní konstrukční technologie. (Foto: chinafactor.news)
Z článku čtu, že je 919 v podstatě shodná s A320 a B737, což jsou už desítky, cca 50 let stará letadla!
Pak je tu MC-21, kde se v odborných článcích dočítáme, že jde o zcela nové moderní letadlo současné doby, o kompozitových křídlech, lepších provozních parametrech, než neo s max atd.
Zajímejme se tedy o fakta a předem odsuzuji stupidní rusofobni antičínské kecy zoufalců!
Petrp: a proc by analogem nebyl. Ma to i stejne motory.
..už jen proto, že ted vyvíjet analog k letadlům starých několik desetiletí?
To, že by nějaký Comac mohl být analogem B-737 nebo A-320.......nooo, to je asi stejné přirovnání jako dřevěná F-1.....
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
No nejak jste v tech "faktech" pominuli ty zasadni, tj. ze soudobe A320/B737 skutecne nejsou 50 let stara letadla. Kdyz totiz tahle opravduva fakta ignorujete, snadno muzete tvrdit i takove veci, ze Skoda Octavia je 60 let stare auto. ;o)
A zacinajici vyrobce bez jakychkoli predchozich zkusenosti se asi nebude hned poustet do hypermodernich zalezitosti (ala zelene vize Airbusu a Boeingu, ktere nikdy ve vzduchu stejne neuvidime). Proste zacinaji s konzervativnim vyrobkem.