Generální ředitel Boeingu Dave Calhoun a generální ředitel Airbus Americas Jeffrey Knittel v pondělí svým dopisem naléhají na Bidenovu administrativu, aby odložila zamýšlené zahájení provozu mobilních sítí 5G dne 5. ledna.
Upozorňují, že provoz sítí 5G v pásmu C může mít závažný a negativní dopad na bezpečný provoz letadel. Varují před masivními negativními dopady. Existují totiž vážné obavy, že provoz sítí 5G v pásmu C (3,7-3,98 GHz) může interferovat s radiovýškoměry, které pracují v pásmu 4,2 až 4,4 GHz. Údaj radiového výškoměru je kromě stanovení výšky nad terénem důležitý rovněž pro činnost dalších systémů, jako jsou PWS (Predictive Wind Shear), EICAS (Engine-Indicating and Crew-Alerting System) a ECAM (Electronic Centralized Aircraft Monitoring).
Regulátor FAA z důvodů možných interferencí vyhlásil 7. prosince 2021 svou direktivou zákaz či omezení používat některá radiová zařízení letadel, a to zejména radiovýškoměrů, v místech, kde interference hrozí. Omezení by postihlo v USA na 7000 letadel a vrtulníků a provoz na hlavních letištích v USA.
Generální ředitel United Scott Kirby minulý týden oznámil, že direktiva regulátora FAA by fakticky znemožnila automatická přiblížení a přistání na 40 hlavních letištích v USA.
Společnosti AT&T a Verizon za předmětná kmitočtová pásma zaplatily 68 miliard dolarů a nabízí snížení výkonu základnových stanic v okolí citlivé letištní infrastruktury. Upozorňují, že pásma C jsou důležitá, neboť umožňují větší rychlosti než nižší pásma sítí 5G.
Skupina CTIA hájící zájmy bezdrátových telekomunikačních provozovatelů je přesvědčena, že provoz systémů 5G je bezpečný a obavy regulátora jsou přehnané.
Asociace pilotů ALPA se v pondělí vyjádřila, že se jedná o velký problém pro cestující, dopravce i celou americkou ekonomiku. (Foto: quora, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém