Leonardo vrací luxusním vrtulníkům legendární brand Agusta

  • 11.10.2021 17:00

Italské značky Ferrari, Maserati či Lamborghini jsou pozitivně asociované s elegancí, rychlostí, techničností, výlučností, tradicí a luxusem.

Přesně to je typ asociací, které nyní přivedly výrobce Leonardo Helicopters k rozhodnutí své VIP vrtulníky spojit s historickým brandem Agusta. Leonardo to oznámil u příležitosti výstavy EXPO 2020 v Dubaji.

Leonardo se dost možná inspiroval u Airbusu, který nic neříkající označení vrtulníků Eurocopter zaměnil za Airbus Corporate Helicopters, které umožňuje lépe rozpoznat příslušnost vrtulníků ke skupině Airbus.

Agusta má takřka stoletou historii, firma byla založena v roce 1923. Značka Agusta se přestala používat po spojení s Westland Helicopters v roce 2000, kdy spojením obou výrobců vznikla AgustaWestland S.p.A.. Odtud vzešla přechodná značka AgustaWestland a označení vrtulníků AW.

V roce 2017 změnila Finmeccanica značku AgustaWestland na Leonardo. Za změnou stála myšlenka asociovat firmu s Leonardem da Vinci. Problém je, že toto spojení odhalil nanejvýš pozorný čtenář wikipedie (který zjevně není typickým zákazníkem VIP vrtulníků). Pro modely zachoval Leonardo nadále označení AW. (Foto: Leonardo, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace