Po katastrofě L-410 v irkutské oblasti zvažuje regulátor zákaz nočních komerčních letů na letiště bez ILS

  • 22.09.2021 13:00

Rosaviatsia zpracuje analýzu možných dopadů případného zákazu komerčních nočních letů na ta letiště, kde je možné pouze přiblížení a přistání za vidu. Jedná se o reakci na katastrofu letadla Let L-410 UVP-E20 (RA-67042) společnosti Aeroservis, ke které došlo 12. září 4 km jihozápadně od letiště Kazačinskoje v irkutské oblasti. Video z místa katastrofy je zde.

Ke katastrofě došlo po nezdařeném přiblížení za mlhy a nízké oblačnosti s dohledností pod 500 m ve 22:45 místního času. Letiště není vybaveno systémem ILS, přiblížení tudíž bylo vizuální. Betonová dráha 04/22 má délku 1600 metrů a je osvětlena.

Rosaviacia upozorňuje, že „řízené lety do terénu“ (controlled-flight-into-terrain) jsou ve většině případů způsobeny hrubým a vědomým porušením předpisů. Dodatečným faktorem jsou podle regulátora nejasnosti či mnohoznačnosti instrukcí a neadekvátní procedury provozovatelů.

Společnosti Aeroservis byly s okamžitou platností až do odvolání zakázány noční komerční lety.

Kapitán inkriminovaného letu, který byl v době katastrofy pilotem monitorujícím a při katastrofě zahynul, měl nalétáno 5600 hod., z toho 483 jako kapitán.

Případný zákaz nočních komerčních letů na letiště, kde je možné pouze vizuální přiblížení a přistání by měl závažné dopady na dopravní obslužnost letišť menších a vzdálených obcí, a to i s ohledem na délku noci v zimě na dálném Severu. (Foto: MČS RF)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



karel3 - nepřihlášený host (...177.228...)
23.09.2021 03:10
Havarie.

Mel jsem nekolik dobrych kamaradu, velmi dobrych pilotu, kteri zahynuli podobnym zpusobem. Jakkoli hloubam nemohu se dopidit jejich mysleni (krom nejake zavady, nebo terorismu, bourek, atd.) aby to letadlo navedli kdesi do zeme, do kopce, do lesu, misto na letiste. Bez ILSu se daji udelat jina bezpecna priblizeni, a kdyz to nejde - sup na zalozni letiste. Jeden z nich byl mym zakem teorie i praxe, a jiste si velmi dobre pamatoval ze letecke predpisy jsou psany krvi, kazde pismeno/carka/tecka se rovna mnoha kbelikum krve...

Pepa - nepřihlášený host (...48.34...)
23.09.2021 00:37
Za vidu?

“ Letiště není vybaveno systémem ILS, přiblížení tudíž bylo vizuální. ”

Rád bych autora upozornil, že existují i jiné typy přístrojového přiblížení, než ILS a absence ILS rozhodně neznamená nutnost vizuálního přiblížení - v ČR třeba Kunovice..

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace