ATSG vidí jako přirozené nástupce Boeingů 767-300F konvertované Airbusy A330F. Poptávka po širokotrupých nákladních letadel poroste.

  • 11.09.2021 08:30

Leasingová společnost Air Transport Services Group (ATSG) se bude podle svého prezidenta a generálního ředitele Riche Corrada perspektivně orientovat na konverze letadel Airbus A321 a A330-300.

Dnes je ATSG největším provozovatelem konvertovaných nákladních Boeingů 767, které pronajímá (včetně posádek, údržby a pojištění – ACMI) mimo jiné také společnosti Amazon. Celkem vlastní 106 nákladních letadel, z toho 59 Boeingů 767 (42 z nich létá pro Amazon).

ATSG předpokládá, že zhruba za deset let nastane doba, kdy zákazníci budou potřebovat zaměnit dosluhující nákladní Boeingy 767 za novější letadla. Rich Corrado očekává, že těmi budou právě konvertovaná letadla Airbus A330-300F, které jsou rozměrově blízká typu 767. Nabízí přitom o 20 % větší objem pro přepravu nákladů a větší dolet. Zájem o nákladní A330F podporuje u společností provozujících letadla A320 řada provozních synergií.

Přesto, že hlavní zaměření ATSG zůstává nadále na konverzi letadel Boeing 767-300, firma si v závodě Elbe Flugzeugwerke (EFW) rezervovala kapacity pro konverzi devíti letadel A330-300 na nákladní.

ATSG je přesvědčena, že poptávka po širokotrupých nákladních letadlech, která silně vzrostla s nástupem pandemie, si udrží růst i po jejím odeznění. Zároveň bude pokračovat pokles cen širokotrupých letadel pro přepravu cestujících, neboť oživení dálkové přepravy cestujících probíhá pomaleji. To vytváří příznivé klima pro konverze osobních letadel na nákladní. Podle některých odhadů poklesla průměrná cena širokotrupých letadel pro dopravu cestujících až o 25 %. (Obr.: ATSG, foto: planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace