Přeprodej prostřednictvím Kiwi.com chce zarazit hned několik aerolinek

  • 26.08.2021 13:00

Žalobě americké letecké společnost Southwest Airlines a nejnovější eskalace dlouhodobých sporů s Ryanairem nejsou (kromě dopadů pandemie) jedinými třecími místy vyhledávače letenek Kiwi.com. Na společnost se obrátily také KLM, které si rovněž nepřejí, aby web Kiwi.com přeprodával jejich letenky a spolupráci v minulosti ukončil také Aeroflot.

Přestože se jedná hned o několik aerolinek, každá z nich má vůči aktivitám Kiwi.com vlastní výhrady. To co je spojuje, je neochota s Kiwi.com jakkoliv spolupracovat.

Southwest Airlines žalovaly Kiwi.com u českého soudu s tím, že prodává letenky bez souhlasu společnosti. Tvrdí, že soud dal žalobě za pravdu, ale Kiwi.com přesto rozhodnutí soudu nerespektuje.

Podobnou výhradu má Ryanair, který přímo označil palubní vstupenky vydané Kiwi.com za falešné a hrozí, že cestující s falešnými palubními vstupenkami nepustí na palubu. Odvolává se přitom na svá pravidla, která požadují, že celý proces až po vystavení palubní vstupenky se musí odbývat v aplikacích Ryanairu. Je sice možné, že Ryanair nemá právo cestujícího na základě výše uvedeného argumentu k přepravě odmítnout, ne každý však půjde k odbavení v doprovodu právníka.

KLM nechce s Kiwi.com spolupracovat kvůli přístupu k refundacím a prodeji letenek na návazné spoje. Dopravce tvrdí, že kvůli této praxi občas zavazadla dorazí jinam než cestující. Pokud jde o refundace, KLM uvádí, že peníze se „zaseknou“ na účtu Kiwi.com a cestující je dostává se zpožděním. Alespoň tak to uvádí mluvčí KLM Marjan Rozemeijerová.

Aeroflot ukončil spolupráci s Kiwi.com již před několika měsíci, a to zejména z toho důvodu, že prodejce sice poskytoval cestujícím levnější letenky, ty však předpokládaly směrování, pro které cestující neměli potřebná víza. Aeroflot si dále stěžuje, že přes ukončení spolupráce Kiwi.com v přeprodeji letenek Aeroflotu dále pokračuje s tím, že využívá jiné platební karty, které Aeroflot postupně blokuje. Obchodní ředitelka Aeroflotu Zuzana Přibylová pro E15.cz uvádí jako příklad letenky z Dubaje do Moskvy, které byly směrovány jako Dubaj-Moskva-Stockholm. Pro toto směrování však musí cestující v Dubaji předložit švédské vízum, a to přesto, že fakticky letí pouze do Moskvy. Cestující bez víza nemůže k letu nastoupit. Navíc cestující blokovali kapacity spoje Moskva-Stockholm.

Mluvčí Kiwi.com Nina Černá hájí vyhledávač s tím, že Kiwi.com je technologickým inovátorem, který se v celku přirozeně dostává do konfliktu s tradiční praxí tradičních leteckých společností. Připomíná, že Kiwi.com nepracuje pro letecké společnosti, ale pro cestující.  (Obr.: Google Play)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace