Delta Air Lines rozšířila stávající objednávku 125 letadel A321 (119x A321neo, 6x A321ceo) o dalších 30 exemplářů A321neo. Letadla byla objednána s motory Pratt & Whitney PW1100G a konfigurována pro 194 cestujících (F20/C42/Y132). Kromě stávající pevné objednávky na 155 letadel A321 drží Delta stále opci na 70 letadel A321neo.
Delta provozovala ke konci července celkem 358 letadel Airbus – 50x A220, 240x řada A320, 53x A330 a 15x A350.
Další objednaná letadla urychlí obnovu leteckého parku. Delta nyní provozuje přes stovku letadel Boeing 757 (-200 a –300) v průměrném stáří 24 let a 55 letadel A320 průměrného stáří takřka 26 let. Tato letadla jsou zjevně prvními kandidáty k obnově.
Z důvodu nejistoty ohledně možného perspektivního Boeingu drží zřejmě Delta stále dalších 70 opcí na A321neo s právem konverze na varianty LR a XLR. Delta dlouho vyčkávala rozhodnutí Boeingu o perspektivním letadle NMA, ale tak jak rozhodnutí nepřichází, stoupá pravděpodobnost, že bude nucena nahradit většinu dnes již neefektivních Boeingů 757 kombinací letadel A321neo a širokotrupých letadel.
Od roku 2016 převzala Delta 87 Airbusů vyrobených v závodě v Mobile v Alabamě. (Foto: Industry Update, Paddle Your Own Kanoo)
jak se Airbusu v US nedari, hlavne u sirokotrupych letadel.
Delta vyradila vsechny B777 a jako nejvetsi provozovatel B767 je pro ni logicke brat kombinaci A350/A330neo.
A nekoupila ani jeden B787.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Petr: takovy clanek jsem tu nevidel. Muzete prosim najit a poslat link?