Ukrajina plánuje montovat An-74 v Kanadě

  • 02.08.2021 17:00

Ukroboronprom potvrdil, že existují plány na výrobu letadel An-74TK-200 v provincii Quebec. Informovala o tom tisková služba koncernu. Spolupráci Antonov Canada a kanadské vlády potvrdil Capital Hill Group.

Pro potřeby severoamerického trhu bude An-74 modernizován, dostane novou avioniku včetně skleněné kabiny. Antonov rozpracuje také řadu dalších modifikací pro tento trh. Letoun An -74 slouží přepravě 52 cestujících nebo nákladu.  

Nyní se An-74 vyrábí v Charkově. Ukroboronprom přiznává, že složitým místem projektu je kritická závislost na dodávkách komponent z Ruska, které neodpovídají západním specifikacím. Navíc Antonov za základě rozhodnutí ukrajinské vlády nesmí takovou technika z Ruska kupovat.  

První informace o možné výrobě letadel v Kanadě přineslo kanadské zpravodajství Le Devoir 12. července 2021. Dne 14. července 2021 však Antonov informaci popřel s tím, že se nezakládá na pravdě. (Foto: fokus.ua, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
04.08.2021 13:24
petrp:

Že to ekonomicky moc nevychází, to máte asi pravdu (nejdražší na celém éru bude ta certifikace).
Ale tonoucí se stébla chytá, a protože na standardním trhu nemá Antonov šanci, zkouší to se specialitami, které umí. Ale obávám se, že to má stejně spočítané, na východ prodat nesmí a na západě je tlačenice; přežívá jen z toho, co vzniklo do roztržky s Ruskem.

milhaus (...178.96...)
03.08.2021 21:07
Motor

Ono se stačí podívat co to má za motor, D36 byl průšvih na Jaku 42 a bůhví jestli se ještě vůbec vyrábí. Dneska si každej kdo chce může koupit za pár milionů ojetej Dash 8-400, kterej udělá tu samou ne-li lepší práci za zlomek nákladů.

petrp (...163.10...)
03.08.2021 11:50

O.M.....ale samozřejmě, ale kolik asi tak stál vývoj modernizací F-16 , kolik jich bylo , kolik se jich vyrobilo a navíc je to vojenské letadlo.
Zkrátka a dobře já jsem přesvědčený, že modernizace a následná západní certifikace AN-74 kvůli několika desítkám poptávaných kusů je ekonomický nesmysl.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
03.08.2021 11:01
petrp:

To přerušení výroby jsem nějak vypustil, ale je to vlastně celkem logické, tak velká poptávka po nich zase není.
Stáří konstrukce nemusí být na závadu, taková F-16 je ještě o 10 let starší a vyrábí se dodnes.
Co se týče provozních nákladů, to nedokážu posoudit, ale vládní pokladny snesou leccos :-)

petrp (...163.10...)
03.08.2021 10:30

...a rusové to měli , jak říká Jirka, vymyšlené dobře, ano , tak před 40 a více lety, pak beznadějně zastarali ve vývoji.

petrp (...163.10...)
03.08.2021 10:28

Letadlo je určitě vhodné do kanadských podmínek severu, jen pochybuji, že budou vhodné i provozní náklady.....takže jak říká dole nadkolega milhaus, to je ještě obskurnější projekt než obnovení výroby L-610 v rusku.

Jirka - nepřihlášený host (...67.46...)
03.08.2021 09:51

Souhlas s O.M. To letadlo bylo vyvinuto speciálně pro operování z "Dálného Severu", má na to upravený podvozek, může startovat a operovat z ledových a zasněžených ploch, má motory tak že to zvyšuje tlak na křídle a tudíž zkracuje nutnou délku vzletové plochy, chrání před nasátím různého bordelu. Rusové to měli většinou vymyšlené dobře, problém byl s kvalitou výroby a organizací servisní podpory. Otázka je jak to bude s těmi západními součástkami. Nicméně v Kanadě by se při výrobě mohli lépe držet dokumentace....

petrp (...163.10...)
03.08.2021 09:20

Já bych jen chtěl opravit, že se nevyrábí a výroba skončila před 18 roky!!!
Někdy jsem opravdu.....

O. M. - nepřihlášený host (...143.171...)
03.08.2021 01:21

Protože je to šikovný dopraváček vhodný do kanadské divočiny, stejně jako do té ruské. Hlavně je stavěný na nízké teploty za polárním kruhem, prověřený 40 roky tvrdé praxe - a ta je v SSSR / Rusku opravdu tvrdá (otázkou je, co s tím udělá záměna ruských technologií za ty západní). Robustní podvozek umožňuje operovat i z nekvalitních ploch, po úpravě i ze sněhu. Motory posazené nad křídlem jsou svou polohou dobře chráněné proti nasátí nečistot, s využitím Coandova efektu při vzletu zvyšují vztlak na křídle a zkracují tak dráhu vzletu. Cena "jen" kolem 20 milionů USD.
Hlavně, Antonov hledá možnosti, jak se zbavit ruského prokletí (díly z Ruska těžko koupí a éra tam těžko prodá) a jak přežít. Nebylo by vůbec marné, kdyby to vyšlo, i když, žádné velké série nelze očekávat.

Petr Šimáček (...142.238...)
02.08.2021 21:15

David Tomáško: V Kanadě v určitých oblastech létá kde co. Tohle má motory nahoře, což by se mohlo hodit. Zase tak úplně mimo mísu mě to nepřijde.

Celkem 12 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace