KLM bude vybírat nástupce Boeingů 737NG

  • 17.06.2021 17:00

Společnost Boeing za 22 let vyrobila na 6900 Boeingů 737NG, které se u aerolinek těší velké oblibě. Poslední vyrobený exemplář (737-800) převzala KLM v prosinci 2019, ve svém parku má 49 exemplářů 737NG.  

Některé z provozovaných letadel v parku společnosti jsou přes 15 let staré, proto bude muset KLM rozhodnout o nástupnickém typu. Ve hře jsou přirozeně jak Airbusy řady A320neo, tak Boeingy 737 MAX a šéf společnosti Pieter Elbers potvrdil, že odborníci společnosti obě možnosti analyzují.

K rychlejší náhradě Boeingů 737NG tlačí KLM kromě stáří flotily také klimatické cíle. Nejmladšími z 737NG jsou verze 737-700 s průměrným stářím takřka 11 let, 737-800 mají 14,5 roku, verze 900 jsou s průměrným stářím 19,3 roku nejstarší.

Vzhledem k tradiční preferenci KLM pro Boeing se všeobecně soudí, že šance Airbusu jsou minimální. U Airbusu je proto výběrové řízení považováno více méně za formalitu. KLM nikdy nepoužívala jednouličková letadla Airbus a pro Airbusy se nerozhodla ani dceřiná KLM Cityhopper.

Podobná je situace v širokotrupém segmentu, kde se KLM postupně přesunuje k flotile sestávající pouze z Boeingů.

V roce 2013 objednala skupina Air France-KLM 25 letadel Airbus A350-900 a podepsala opcí na dalších 25. K Air France mělo jít 21 letadel, ke KLM sedm. V dubnu 2019 v rámci zjednodušení flotil KLM předala těchto sedm objednávek Air France a rozhodla se ve své dálkové flotile používat po vyřazení Airbusů A330 výhradně Boeingy 777 a 787. V rámci zmíněné rošády pak Air France předala naopak šest objednávek Boeingů 787 KLM.

Elbers se již dříve přihlásil k myšlence provozovat v rámci KLM flotilu sestávající výlučně z letadel Boeing. Případný úspěch Airbusu by proto byl skutečným překvapením. (Foto: KLM blog, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Gajda - nepřihlášený host (...180.150...)
18.06.2021 20:55

Tak 737 max bude mít outletovou cenu, aby měl Airbus alespoň malou šanci, musel by jít ještě pod ní a to neudělá. A pokud chtějí být ekologičtí, museli by koupit jen MAX 9 a dokázat je naplnit nad 90%

Petr - nepřihlášený host (...236.193...)
17.06.2021 17:53
Ja byt Airbus

Tak ani nevím jestli stojím o klienta jako je KLM. I AF je tradičně zákazník Boeingu a největší provozovatel 777 v Evropě.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace