Nová letadla, nové společnosti a nová mezikontinentální šance pro Prahu

  • 04.05.2021 08:00

Společnost PRAGUSA.ONE zahájí 21. května komerční činnost letem z Dubrovníku do New Yorku (EWR). Společnost si údajně zažádala si o licenci na dálkové linky z Dubrovníku a z Prahy pronajatým Airbusem A330-300 s kapacitou pro 281 cestujících. Plánuje si pronajmout také A340-300 (pro 263 cestujících), který nasadí 22. června na linku Dubrovník – Los Angeles. Společnost plánuje létat do následujících destinací: New York (EWR), Tokio (NRT), Peking (PEK), Los Angeles (LAX), Singapur (SIN), Johannesburg (JNB), Čcheng-tu (CTU) a Kuala Lumpuru (KUL) (viz obr.). Detaily týkající se zamyšlených letů z Prahy společnost zatím nezveřejnila.

PRAGUSA.ONE perspektivně plánuje také letadla A350-900, které chce provozovat v prémiové konfiguraci.

Lufthansa oznámila, že dozorčí rada v pondělí schválila konverzi pěti opcí na Airbusy A350-900 a pěti opcí na Boeing 787-9 na pevné objednávky. Dopravce má objednávku na celkem 45 letadel A350-900, 25 letadel 787-9 a 20 letadel 777-9. Airbusy z nové objednávky budou dodány v období 2027–2028. První Boeingy 787 může Lufthansa převzít ještě letos, neboť se jedná o stroje s „bílou směrovkou“, tj. letadla, která původní zákazník z nějakých důvodů nepřevzal. CEO Lufthansy Carsten Spohr uvedl, že dodatečnou objednávku si vyžádalo rychlejší než původně plánované vyřazení letadel A340-600 a A380.

Air France zařadila během víkendu do provozu svůj devátý A350-900 (F-HTYI). Společnost má objednáno celkem 38 letadel A350.

airBaltic převzala v Montrealu již 26. Airbus A220-300 (YL-AAZ). V letošním roce převezme ještě dalších šest exemplářů, takže na konci roku bude společnost provozovat 32 letadel A220-300. O sedm exemplářů se airBaltic rozrostla také vloni. Společnost má objednávku na celkem 50 strojů A220-300 s opcí na dalších 30.

Nigerijský nízkonákladový start-up Green Africa převzal koncem dubna první letoun, kterým je ATR 72-600 (5N-GAE). Společnost bude provozovat celkem tři letouny tohoto typu, má však podepsáno memorandum na dodávku 50 letadel A220-300.

Nová nízkonákladová společnost v Indonésii Super Air Jet si pronajala svůj první Airbus A320. Do loňského roku stroj sloužil u IndiGo. (Obr.: Pragusa.one, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



petrp (...145.220...)
04.05.2021 12:37

,....jen bych chtěl upozornit, že lety z Prahy oproti DBV neoznámili

Petr - nepřihlášený host (...146.191...)
04.05.2021 11:43
To OM

To si nemyslim… kdyz poletim JNB direct z MUC nebo FRA, zaplatim o 1/3 vic, nez kdyz nastoupim cestu v PRG. Navic to jsou dalkovky, to neni vozeni koupaku do Recka, Balkanu a na Kanary.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
04.05.2021 11:36

Řekl bych, že cílem je spojit Chorvatsko s Amerikou. A protože by se to samo o sobě možná neuživilo, tak zkoušejí přibrat Prahu jako konkurence k QS.

petrp (...163.10...)
04.05.2021 11:08

Alca...ale jistě pro Prahu plus, pro LKPR myslím mínus, i proto , že kolem už je HUBů jak.....mno, řekněme mnoho:-D

Petr - nepřihlášený host (...146.191...)
04.05.2021 10:56
Pockame a uvidime

Jestli chteji letat Y+ only, tak nevim kdo s nima poleti… Praha je letiste pro nizkonakladovky, tohle si hraje spis na "La Compagnie" pro vychodni Evropu… ale kdyz nabidnou zpatecni PRG-JNB v Y+ za CZK20k, klidne to risknu :-)

Alca - nepřihlášený host (...103.224...)
04.05.2021 10:38

I vzhledem k tomu, že před pandemii vypadal malinkaty Dubrovník už jako klondike, je to pro Prahu vlastně +

petrp (...145.220...)
04.05.2021 08:33

Takže Dubrovník je Inn,to už je druhá společnost z USA....Praha vypadá po orientaci na Čínu a koronaviru na pěkný propadak

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace