Delta oznámí další kolo modernizace flotily. Zřejmě postihne Boeingy 757.

  • 30.04.2021 08:00

Minulý týden Delta Air Lines oznámily, že svou původní objednávku na 100 letadel Airbus A321neo z roku 2017 rozšíří o dalších 25 strojů. Společnost má nyní objednáno 125 letadel a opce na dalších 100. Kromě toho Delta Air Lines urychlí přejímku dvou letadel A350-900 a jednoho letadla A330-900.

Rozšíření objednávky signalizuje brzký konec letadel Boeing 757 ve flotile společnosti. Delta nyní provozuje 100 letadel 757-200 pro přepravu cestujících, což představuje 13 % flotily. Průměrný věk je 23,6 roku.

Delta dlouho čekala na rozhodnutí Boeingu o perspektivním letadle NMA. Boeing se však zatím nerozhodl a je jasné, že náhradu 757 není možno dále odkládat. Kromě verze -200 provozuje Delta ještě 16 letadel verze -300 v průměrném stáří 18 let. Pokud se Delta zbaví všech letadel verze -200, pak se vnucuje otázka, zda má smysl ve flotile dále udržovat 16 letadel větší verze -300. A to je možná důvod dodatečné objednávky A321neo. První A321neo převezme Delta příští rok. Airbus očekává, že některé ze 100 opcí mohou být konvertovány na verzi A321XLR.

Delta Air Lines využily krize k zásadní obnově a zjednodušení leteckého parku s cílem snížit provozní náklady a přizpůsobit flotilu rostoucím požadavkům na snížení exhalací. Delta tím zároveň řeší historický problém roztříštěnosti leteckého parku vzniklý spojením s Northwest Airlines v roce 2008.

Vloni Delta vyřadila ze své flotily 200 letadel, do konce roku 2025 chce vyřadit celkem 383 letadel. Toto číslo může vyřazení Boeingů 757 ještě zvýšit. Vloni Delta vyřadila především letadla McDonnell Douglas MD-88/90. Společnost postupně vyřadí Boeingy 777, jejich místo zaujmou Airbusy A350. Boeingy 767 pak nahradí A330neo. Boeingy 717-200 společnost vyřadí do konce roku 2025. Na jejich místo přichází nejmenší typ A220. Delta využívá také 97 regionálních CRJ-200 provozovatelů jako jsou Endeavor a SkyWest a s jejich lety chce postupně skončit. Za tato letadla s kapacitou 50 cestujících nemá Delta přímou náhradu a některé linky proto zřejmě opustí nebo sníží frekvence a nasadí menší letadla A220-100. (Foto: eTurboNews, wsj.com, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Ivan - nepřihlášený host (...145.220...)
30.04.2021 20:23
Nadpis

Z nadpisu jsem po prvním přečtení pochopil, že budou modernizovat 757. :D

U delty je zřejmá velká přeorientace na Airbus, Boeing těžce zaspal... a ne jen kvuli NMA.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace