Regulátor FAA řeší další problémy letadel Boeing 777 a 737 MAX

  • 13.04.2021 13:00

Americký regulátor FAA (US Federal Aviation Administration) navrhl 9. dubna směrnici, která žádá provozovatele letadel Boeing 777 provést inspekci nýtování na přetlakových panelech. Poškozené nýty byly zjištěny na několika letadlech 777-200 a 777-300. Problém může v některých situacích způsobit dekompresi nebo pokles tlaku, případně výpadek hydrauliky pro brzdy a řízení, což by mohlo vést k vyjetí letadla z dráhy a následnému poškození. FAA požádala o připomínky k návrhu směrnice do 25. května.

Nejde o první směrnici týkající se způsobilosti Boeingů 777, kterou letos FAA vydává. Naposledy nařídila okamžité inspekce motorů Pratt & Whitney PW4000 letadel 777-200 poté, kdy v únoru došlo k požáru motoru letadla Boeing 777-200 (N772UA) společnosti United (viz foto). Velké části motoru přitom dopadly do rezidenční čtvrti u Denveru. Japan Airlines reagovaly na tuto situaci dokonce předčasným vyřazením svých Boeingů 777-200. Ty měly původně sloužit ještě během letošního roku.

Minulý týden vydal regulátor FAA návrh směrnice, která se týká Boeingů 737 MAX a požaduje instalaci nového procesoru množství paliva FQPU u určitých letadel MAX 8 a MAX 9. Provozovatelé mají možnost připomínkovat návrh směrnice ve lhůtě 45 dní, která uplyne 17. května.

Jiná direktiva vydaná FAA minulý týden ukládá provozovatelům inspekci části elektrické instalace MAXů. Ta se týká celkem asi 450 letadel, z nich 90 v aktivním provozu bylo nutno uzemnit.

Problémy se nepříjemně setkaly právě u společnosti United, která musela odstavit 16 Boeingů 737 MAX a 24 letadel 777-200 poháněných motory PW4000. Některá z nich United již dopravila na letiště Roswell International Air Center Airport (ROW), které slouží dlouhodobým odstávkám příp. likvidací letadel. Uzemnění se netýká Boeingů 777-200 s motory General Electric.

United v důsledku uzemnění letadel 737 MAX a 777-200 trpí přechodným výpadkem kapacit na vnitrostátních linkách v době, kdy poptávka cestujících roste. Dopravce proto vrátí zpět na linky pro cestující část flotily Boeingů 777-200, která byla v době pandemie upravena a vyčleněna pro přepravu nákladů.

Podrobný přehled letadel 777-200 s motory PW4000 včetně dopravce a místa uložení uvádí web flightradar24 zde. (Foto: Yahoo News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...236.198...)
13.04.2021 22:40
Ja bych z toho nedělal takovou tragédii

Většina 772 už byla stejně na odpis a jak známo US aerolinie si rady samy upravuji předpisy ohledně údržby, takže ta letadla když doslouzi, nepůjdou prodat ani do Afriky.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace