Korporace Irkut ohlásila ukončení certifikačních zkoušek prototypu MC-21-300 v prostředí s přirozenou námrazou. Cílem zkoušek je prokázat dodržení předepsaných letových charakteristik, a to i při námraze dosahující na stanovených površích letadla tloušťky až 7,6 cm. Dalším aspektem zkoušek je ověřit účinnost systému odmrazování. Letoun musí během zkoušek prokázat schopnost bezpečného letu i v případě poruchy odmrazování.
Do 14denních zkoušek se zapojil prototyp poháněný motory Pratt & Whitney PW1400G-JM, který vykonal z letiště v Archangelsku 14 zkušebních letů v dálce trvání od 3 do 5 letových hodin. Meteorologové posílali letoun do oblačnosti nad Bílým a Barentsovým mořem, jižně ostrovů Nová Země a nad severním Uralem.
Po návratu z Archangelska pokračuje MC-21 v Moskvě hlukovými certifikačními testy.
MC-21-300 s motory Pratt & Whitney má dosáhnout certifikace v polovině příštího roku. Vloni se do zkoušek zapojil také prototyp MC-21-310 osazený domácími motory PD-14. (Foto: OAK)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém