Britské společnosti plánují vývoj hybridního regionálního letadla

  • 22.03.2021 17:00

Společnost Electric Aviation Group (EAG) ohlásila vývoj regionálního letadla pro 70 cestujících poháněného hybridními motory. K projektu se připojila leasingová společnost Falko Regional Aircraft, která byla dříve součástí BAE Systems a zajistí financování.

EAG chce letoun s označením HERA (Hybrid Electric Regional Aircraft) uvést do komerčního provozu v roce 2028 a odhaduje, že na trhu existuje poptávka na 3000 letadel této kategorie. Společnost věří, že hybridní regionální letadla budou postupně nahrazovat 1800 letadel ATR72 a 1200 De Havilland Canada Dash 8. Potenciál tohoto trhu odhaduje EAG na 80 miliard dolarů.

Odbytu letadla pomohou dekarbonizační cíle programu EU Flightpath 2050, které diktují do roku 2050 snížit emise CO2 v letecké dopravě o 75 % a NOx o 90 %, počítáno na cestujícího a kilometr.

HERA má předpokládaný max. dolet 2200 km a cestovní rychlost 500 km/h. Letadlo má být schopno operovat ze vzletových drah s délkou 1200 m. EAG slibuje, že cena letadla bude proti ATR72 poloviční.

Pokud dojde k očekávanému zlepšení výkonů baterií kolem roku 2030, bude možno pohon letadla jednoduše konvertovat na zcela elektrický. (Vizualizace: EAG)


Fotografie k článku



Komentáře



Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
23.03.2021 13:25
Funkce

Jestli to chápu, 4 elektromotory a vrtule pro tichý let, pro rozjezd pomocný elektropohon podvozku = STOL. Na palubě nějaké baterie pro maximální výkon, letovou energii poskytují dvě turbíny s generátorem (s možností biopaliva a spol.). Pomocné solární panely - pokud vyjdou lehké a levné. Kompozitní konstrukce, moderní křídlo. Vývoj otevřený s několika možnostmi podle aktuálních dotací - dobrý projekt. Rozhodně lepší než čisté elektrolety s těžkými bateriemi. Hlavní problém bude váha baterií - proto tam nechávají turbíny a skoronormální palivo.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace