Stávající krize vede k poklesu cen letadel. Společnost Ishka Global zveřejnila zajímavý přehled cen mixu desetiletých letadel, které se nyní nabízí na trhu a zároveň změnu hodnot CMV (tržní hodnota) a MLR (tržní leasingové platby) ve srovnání se situací v lednu 2020. Přestože se řada leasingových dohod se dnes řídí podle nalétaných hodin „Power-by-the-Hour“ spíše než fixními poplatky, je MLR dobrým odrazem poklesu hodnoty desetiletých letadel. Dlouhodobý pokles poptávky tlačí ceny letadel, a tedy i pronájmů dolů, a to až o 50 %. Z tabulky (tab. 1) vyplývá, že různé typy se těší různé oblibě. Příkladem je Airbus A330-200, jehož MLR pokleslo meziročně pouze o 29 %, tj. A330-200 ztrácí svou hodnotu pomaleji než jiná letadla. Za Airbus A320-200 je dnes možné platit o 37 % méně než před rokem, Boeing 737-800 je levnější o 38 % a sazba za Dash 8-Q400 bude proti loňskému lednu takřka poloviční.
Cena desetiletých letadel je dobrým ukazatelem trhu, odpovídá průměrnému stáří letadel v Evropě (graf 2). Tento graf také ukazuje, že v Evropě a zejména Severní Americe je průměrný věk flotil vyšší, naopak nejmladší flotily najdeme např. v Číně a Indii. Nejstarší letadla provozuje Afrika. (Tab: Ishka, Graf: Statista)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Co kdyby i přes krizi SW konečně koupilo jedno wide a umožnilo kudem lepší cestováni? I když i z A330 se dá udělat konzerva