Je zřejmé, že trh letecké dopravy v Evropě je příliš fragmentovaný a vykazuje dlouhodobě převis nabídky nad poptávkou. Řada leteckých dopravců se proto ještě před koronavirovou krizí ocitla v obtížné hospodářské situaci. Krize bude katalyzátorem konsolidace trhu, ze které vyjde sice méně, zato však větších a efektivnějších společností.
Šéf Ryanairu Michael O’Leary předpokládá, že konsolidace postihne i easyJet a Wizz Air, což by vytvořilo pátou největší leteckou skupinu v Evropě. O’Leary považuje easyJet za slabšího hráče, navíc postiženého třenicemi mezi hlavními akcionáři a vedením společnosti. Na rozdíl od Ryanairu a Wizz Airu využívajících krize k agresivnímu růstu se easyJet musí stáhnout na trhy západní Evropy. Ryanair a Wizz Air si trh uvolněný easyJetem rozeberou.
O nevyhnutelnosti konsolidace evropského trhu mluvil u příležitosti World Aviation Festival také šéf Lufthansy Carsten Spohr, který prohlásil, že „v Evropě je příliš mnoho hráčů a někteří z nich v tomto unikátním prostředí nepřežijí“.
V rozhovoru pro Eurocontrol Hardtalk šéf KLM Pieter Elbers potvrdil, že konsolidaci trhu považuje za nevyhnutelnou.
Podobný vývoj jsme sledovali po útoku 11. září v USA, kdy sedm velkých amerických společností včetně Delta Air Lines, US Airways, United Airlines a Northwest vyhlásilo bankrot. Tři letecké společnosti vyhlásily bankrot již během 10 dní po teroristickém útoku. (Foto: frequentflyers.ru, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém