Ryanair očekává v létě významné oživení provozu. Předpovídá vývoj nízkonákladového trhu.

  • 23.11.2020 13:00

Na konferenci World Travel Market prohlásil šéf Ryanairu Michael O’Leary, že odhady obnovení dopravy pro rok 2023 či 2024 jsou nesmysl. Ryanair v létě obslouží 75 až 80 % počtu cestujících z léta 2019. Poptávka se vrátí, protože lidé jsou dychtiví cestovat. Argumentuje, že „…paní O’Learyová je dychtivá vrátit se do Algrave a podezřívám, že tam bude hned 2,5 nanosekundy poté, kdy zmizí omezení v cestování“. Většina Evropanů chce cestovat. Zato letošní zimu prohlásil O’Leary za „odepsanou“.

Poptávku kromě hladu po cestování podpoří také dostupnost vakcíny. Uvedl, že „slyšíme od tradičních aerolinek spoustu nesmyslů, že to bude trvat do roku 2035. než se objemy vrátí zpět. Nesmysl. Objemy se rychle vrátí již v roce 2021 nebo 2022, protože Ryanair a hotely budou nabízet slevy“.

Jeho slova nepřímo potvrzují údaje z online-vyhledávačů. Během 24 hodin od pondělního oznámení o kvalitě vakcíny stoupl počet vyhledávání cest a turistických kanceláří o 50 %. TravelSupermarket hlásí v pondělí, kdy přišla informace o vakcíně, o 54 % vice vyhledávání turistických zájezdů proti předchozímu pondělí. Provoz na stránkách On the Beach se bezprostředně po oznámení zvýšil o 25 %.

O’Leary nezapomněl kritizovat nekompetentnost britské vlády a vlád zemí EU, kterou prokázaly během první vlny. Upozorňuje na nesmyslnost příletových testů, protože „co má člověk dělat, když v příletové hale zjistí, že je pozitivní“. Místo toho chce odletové testy, které by se nedělaly na letišti, ale v dostatečném předstihu před odletem.

Uvedl, že Ryanair nyní vyjednává slevy s letišti, která již pochopila, že „spousta kapacit Lufthansy se nevrátí…a potřebují se domluvit se společností, která jedná rychle a flexibilně“.

O’Leary předpověděl budoucnost nízkonákladového trhu po odeznění epidemie. Upozornil na významný rozdíl mezi přístupem Ryanairu a Wizz Airu v porovnání s easyJetem. Ten se stahuje na hlavní, a tudíž drahá letiště, což mu dovoluje účtovat si více za letenku. Proti tomu se Ryanair a Wizz Air soustředí na agresivní růst a agresivní cenovou politiku. Preferuje vedlejší letiště, kde může díky svým objemům dojednat velmi atraktivní slevy. Wizz Air O’Leary považuje za velmi dobře řízenou, kompetentní společnost, která těží z výhod východoevropských trhů, které umožňují flexibilnější podmínky pro sjednávání pracovních smluv.

Je přesvědčen, že jak Ryanair, tak Wizz Air vyjdou z krize vítězně, zatímco easyJet přestane být „čistou nízkonákladovkou“ a může se stát jakousi prémiovou nízkonákladovkou. Opatrný přístup easyJetu souvisí s tlakem hlavního akcionáře. Vítězem krize bude Ryanair, protože proti Wizz Airu má výhodu levnějších letadel, a tím nižší nákladové základny. (Foto: Emerging Europe).


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace