Podle očekávání zaznamenala společnost po 25 letech první roční ztrátu, a to ve výši 1,29 miliardy liber. Společnost si zajistila od dubna do konce hospodářského roku 30. září 2020 celkem 3,1 miliardy liber dodatečné hotovostní rezervy a je tak připravena reagovat na všechny možné scénáře vývoje trhu. Firma ukončila provoz všech ztrátových linek. Kromě výsledků detailně představila svou strategii v době koronaviru a pro zotavení.
Kapacity firma snížila o 47,5 %, přičemž díky zaměření na klíčové linky udržela vysoké využití sedačkové kapacity 87,2 %, což zhruba odpovídá loňskému roku. V dnešní době neobvykle vysoká hodnota. Zároveň si dopravce udržel silnou přítomnost na klíčových trzích (graf 1 a graf 2). Firma se s poklesem poptávky stáhla na kratší tratě v západní Evropě a věří, že právě tento trh se z koronakrize dostane nejrychleji.
Obezřetně přistupuje firma k obnově leteckého parku, přejímky 24 již objednaných Airbusů posunula za rok 2025. Dohoda s Airbusem dovoluje firmě flexibilně rozhodovat o rozšíření flotily v širokých mezích vymezených kontrahovaným minimem a maximem (graf 3). Složení parku ukazuje tabulka.
Firma přepravila za hospodářský rok 48,1 milionu cestujících, což je 50% pokles proti minulému období. Za zrušené lety společnost vyplatila zákazníkům 863 milionů liber a vystavila vouchery v hodně odpovídající 250 milionům liber. Firma zdůrazňuje vysokou loajalitu zákazníků. Celkem 80 % zákazníků tvoří zákazníci, kteří již u společnosti letenky v minulosti kupovali.
Taktika easyJetu je tak odlišná od taktiky Ryanairu nebo Wizz Airu, které provozují linky i za cenu daleko nižšího využití sedačkových kapacit. Strategie easyJetu se více zaměřuje na trhy západní Evropy. (Zdroj: easyJet)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém