Skupina Lufthansa oznámila čtvrtletní výsledky a zároveň řadu úsporných opatření

  • 08.11.2020 17:00

Aby se Deutsche Lufthansa AG vyhnula ztrátám, potřebovala by přinejmenším zdvojnásobit počty přepravených cestujících. Dosáhnout pozitivních hotovostních toků se proto podaří v nejlepším případě teprve během příštího roku. Do té doby bude Lufthansa vršit ztráty. Management Lufthansy ve své prezentaci investorům 5. listopadu ukázal mimořádný rozsah výzev, kterým společnost nyní čelí, ale také řadu provozních opatření, která mají ztráty minimalizovat. Týkají se i zásadních změn v leteckém parku. V zimě hospodaří skupina Lufthansa se ztrátami i v „normální“ době, takže ztráty následujícího období stoupnou. Během letošní zimy bude Lufthansa provozovat pouze 25 % kapacit.

Během třetího čtvrtletí hospodařila skupina Lufthansa s čistou ztrátou 2 miliardy eur a očištěnou ztrátou 1,26 miliardy eur. To je sice větší ztráta než se čekalo, ale menší než ve druhém čtvrtletí. Ve třetím čtvrtletí přepravila skupina Lufthansa 8,7 milionů cestujících, což je 20 % proti loňsku. Využití sedačkové kapacity bylo 53 %, což je 33 p.b. proti loňsku. Kapacity pro přepravu nákladu se snížily o 47 %, a to vzhledem k nedostatku kapacit pro přepravu nákladů v letadlech na linkách pro přepravu cestujících.

Výborných výsledků dosáhla divize Lufthansa Cargo, jejíž výnosy stouply za prvních devět měsíců (meziročně) o 4 %. Flotila Lufthansy Cargo zahrnuje 13 letadel Boeing 777F (vč. Aerologic) a 6x MD-11.

Lufthansa letos propustila již 14 000 zaměstnanců a letos plánuje propustit 26 tisíc zaměstnanců, propouštění pokračuje. O 20 % byl snížen management společnosti. S ohledem na nízký provoz má Lufthansa ve třetím čtvrtletí 1100 nadbytečných pilotů.

Naopak v září zahájila Lufthansa nábor 300 zaměstnanců – pilotů a členů palubního personálu pro novou dovolenkovou odnož Ocean, která bude z báze v Curychu operovat v rámci společnosti Edelweiss. Zaměstnanci přednostně přicházejí od společnosti Eurowings.

Pokud jde o vývoj leteckého parku, nepříznivá jsou očekávání okolo osudu Airbusů A380. Vedení společnosti považuje za nepravděpodobné, že by se superjumba ještě kdy vrátila do provozu. Hrozbu permanentního vyřazení všech letadel A380 Lufthansa signalizovala poprvé již v září, od té doby se situace na trhu dále zhoršila. Sedm letadel A380 je nyní odstaveno ve španělském Teruelu, přičemž šest z nich bylo již dříve určeno k likvidaci. Zbytek parkuje na letišti ve Frankfurtu. Nyní se zdá, že osud celé flotily je zpečetěn.

Jednosměrnou letenku do Mohavské pouště dostala také letadla Boeing 747-400. První dvě letadla se na poslední cestu již vydala. Naopak, společnost plánuje dále provozovat Boeingy 747-8.

Využití leteckého parku v době platnosti redukovaného zimního letového řádu mění Swiss. Na evropských linkách bude přednostně nasazovat letouny A220-100/300 a nové A320neo a A321neo. Celkem 28 letadel řady A320 (19x A320ceo, 9 A321ceo) bude odstaveno, neboť jejich kapacit není v zimě potřeba. Swiss bude obsluhovat 85 % své sítě, ale se sníženou frekvencí, takže kapacity budou na úrovni 30, max. 40 % proti loňsku.

Pouhou polovinu, tj. sedm dálkových letadel, bude mít k dispozici v roce 2021 společnost Eurowings. Část parku se přesune k již zmíněné jednotce Ocean.

Akcie po ohlášení výsledků poklesly o 3 %. V letošním roce ztratily akcie Lufthansy 51 % hodnoty, což je více, než ztratil Ryanair či Wizz Air, ale méně než Air France – KLM a IAG. (Foto: dw.com, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



karelmag (...63.98...)
09.11.2020 08:23
Helvetic

Z ekonomickeho hlediska zni pouziti Helvetic skutecne jako nesmysl. Swiss tak jako tak plati sve posadky, i kdyz jsou na zemi a letadlo take neco stoji, i kdyz neleta. Je to Svycarsko, takze muze jit o nejake politicke rozhodnuti pomoci svycarske spolecnosti. Kdo vi.

Peter Pšenica (...40.128...)
08.11.2020 22:01

Je zaujímavé, že v dobe tak nízkeho využitia lietadlového parku používa Swiss vo veľkej miere na európskych linkách Embraery 190 (hlavne E2) spoločnosti Helvetic Airways. Neviem, či sú k tomu zmluvne viazaní, alebo je ich prevádzka o toľko nákladovo výhodnejšia, že sa oplatí nechať vlastné kapacity na zemi a lietať prenajatými kapacitami od iného dopravcu. Nepredpokladám, že by Swiss mal všetky svoje A220-100 a -300 využité na 100%, v prípade väčších a starších A320/A321ceo je možné, že sa viac oplatí lietať úspornejším prenajatým Embraerom ako vlastným Airbusom...

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace