Letecká společnost LOT oznámila spuštění nové přímé linky mezi Prahou a Ostravou. Díky tomuto novému spojení, které bude zahájeno od 11. listopadu 2020, budou mít cestující možnost cestovat letecky také vnitrostátně v rámci České republiky.
Dopravce plánuje provozovat lety z Letiště Václava Havla Praha do Ostravy až šestkrát týdně. Všechny lety pak budou pokračovat do Varšavy a budou je zajišťovat letadla Embraer 175 s kapacitou pro 76 cestujících.
„Nové letecké spojení mezi Prahou a Ostravou znamená nejen posílení přítomnosti letecké společnosti LOT Polish Airlines na našem letišti, které, jak věříme, bude příští rok pokračovat, ale také návrat vnitrostátní osobní letecké přepravy. Z toho budou profitovat především cestující, kterým se tak nabízí další způsob dopravy mezi vzdálenějšími regiony České republiky,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Linka LO1521 bude odlétat z Ostravy do Prahy v pondělí v 16:15, ve středu a v pátek v 9:30 a ve čtvrtek a v sobotu v 17:20. Na zpáteční cestě pak má linka LO1528 plánovaný odlet z Prahy v pondělí v 17:45, ve středu, v pátek a v neděli v 11:00 a ve čtvrtek v 18:50. Let trvá necelou hodinu.
Lety z Varšavy do Ostravy budou jako linka LO1527 odlétat v pondělí v 16:15, ve středu a v pátek v 8:00 a ve čtvrtek a v sobotu ve 14:45. Lety z Ostravy do Varšavy mají kód LO1522 a plánovaný odlet v pondělí v 19:10, ve středu, v pátek a v neděli ve 12:25 a ve čtvrtek ve 20:15. Let trvá necelou hodinu.
Dopravce plánuje i nadále létat přímo mezi Prahou a Varšavou od 11. prosince 2020.
....když je "český" Smartwings neschopny,bude vysavat cestující z ČR polský LOT...mohla to být tehdy naše státní ČSA bez predrazenych letenek,kdy zisk mohl jít do státní kasy a ne do Polska...ale co by se chtělo od ČR když tam už nic není skoro jejich,že?
LOT nejde jenom po vnitrostátní přepravě PRG-OSR a zpět, hlavně bude vysávat cestující z ČR na jejich hub v WAW na svoji sít, kterÁ není tak osekaná jako je ta z PRG....
Názorný příklad: Než se dostanete na letiště ucpanou Evropskou,než se 2 hodiny před nastupem do letadla odbavite,zavazadla a tak...to je taky nejaky cas...let sice neco pod hodinu,po pristani taky nejakou dobu trva nez se dostanete z Terminalu ven a pak ještě případně z Mošnova letiště do centra Ostravy...no nevim...dojedou do jednoho bodu v Ostrave 2 cestujici stejně...jeden krajinou,druhy nebem...rozdil v ceně taky je nejaky pokud by se nekdo nechtel vracet tudiz brat zpatecni letenku,samozrejme zvyhodnenou jako u kohokoliv...
1.Cena za letenku jak zminujete je urcite pekna zvlast kdyz ji ukazuje na screenu sveho mobilu ex ministr dopravy,radoby libivé...ono to mozna bude v realite trochu jinak...
2.Srovnavat ČD že jim LOT přebere cestující,no nevim...spis bych rekl,že pokud ruší cosi ČD,takovy RegioJet se o zakazniky rad popere pořád je to v rovině železnice...
3.Neříkám že jim nefandím,ale zdá se mi to zbytečné,moc zpohodlnělé a zvlášť v době nízké poptávky k letenkám,kdy spousta lidí v rukou drží třeba ještě vouchery,že?
Uvidíme časem kdo má pravdu....pokud budou lety zahájeny a vydrží nějakou dobu nebo v neziskovém přehledu to raději ukončí,toto se taky stává...nebudou první ani poslední...
Jan:
Já bych to zas tak černě neviděl... Co se týče vnitrostátních letů mezi Prahou a Ostravou týče, tak to bude ku*va rozdíl oproti tehdejším ČSA:
1) Komfort
Český cestující absolvuje let s proudovým (a rychlejším E175 LOTu místo turbovrtulovým a pomalejším AT75 od ČSA. Obě letadla mají v podstatě stejnou kapacitu pro cestující.
2) Cena letenky
Mezi Prahou a Ostravou startuje u LOTu ca. od 1500,- Kč obousměrně (770,- OW podle screenu mobilu ex náměstka dopravy, P. Unucky), místo nějakých ca. 5000,-Kč obousměrně u ČSA.
Myslim si, že s takovou si ta linka svoje cestující najde a řekl bych, že jich málo nebude - zejména pro ty, co se chtějí rychle dostat z Prahy do Ostravy.
Navíc se mi doneslo, že ČD na této trati osekaly Pendolino, takže je dost možný, že jim LOT přebere cestující...
Já týhle lince fandim a jsem si jistej, že to klapne a uživí se Kdyby nebyla pandemie, jsem přesvědčenej o tom, že by ta linka lítala minimálně z 80% plná.
V rámci větší Československé republiky bych vnitrostátní lety pochopil,ostatně jak se litalo Praha-Bratislava nebo Praha-Kosice,v rámci České republiky je to směšné k délce letu a 2 hodinovému odbavení před odletem,stejně jako by byla linka Praha-Hosín a zpět na Vodochody v rámci nízkonákladového letu třeba Ryanair je to sice hezké gesto,že polský LOT se snaží uchopit vnitrostátních letu když státem garantovaná Simaneho Smartwings raději léta tratě s cizinci z Reykjavíku kamsi do Španělska...ale otázka,jestli to LOT v této době nižší poptávky bude stačit k nějakému zisku,uvidíme...
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Jan:
No, co se časové rychlosti mezi oběma městy týče, tak bych si tim nebyl až tak jistý.
Když si spočítám, že než ten vlak dojede s tradičním zpožděním na nádraží + další 3-5 hodin se kodrcat v přecpaném vlaku, popřípadě že zkysnu na několik hodin v zácpě na D1, tak je přeprava vzduchem mezi Prahou a Ostravou pořád ta nejrychlejší varianta.
Cenově si myslim, že to vyjde minimálně taky nastejno, ne-li levněji - autem tuhle trasu na jeden zátah pod 1.300,- Kč taky nedáte...