Ryanair ohlásil pololetní výsledky a snížení přepravních kapacit

  • 03.11.2020 08:00

V pondělí ohlásila skupina Ryanair ztrátu za první pololetí hospodářského roku ve výši 197 milionů eur (proti 1,15 miliardy eur zisku za stejné období vloni). Výnosy za pololetí dosáhly 1,18 miliard eur. Ve druhém pololetí očekává společnost zvýšení ztrát.

Počet přepravených cestujících poklesl meziročně o 80 %, a to z 86 milionů na 16 milionů, využití sedačkové kapacity se snížilo z 96 % na 72 %.

„Nekoordinované“ kroky vlád zemí EU při zavádění restrikcí v cestování během září a října výrazně omezily provoz v zemích střední a východní Evropy, Velké Británii, Irsku, Rakousku, Belgii a Portugalsku. S ohledem na nepříznivý vývoj je skupina Ryanair nucena dále snížit svůj výhled na počet přepravených cestujících na celorok (končící březnem 2021) na 38 milionů cestujících proti 149 milionům cestujícím přepraveným za minulý hospodářský rok.

Skupina podstatně omezí svůj letový řád a proti původním plánům sníží přepravní kapacity o třetinu. V zimním období tak bude v provozu pouze 40 % kapacit, byť původně společnost počítala s tím, že udrží v provozu 60 % kapacit. Ryanair chce obsloužit 65 % destinací, ale se sníženou frekvencí letů. Generální ředitel skupiny Michael O’Leary zároveň varoval, že pokud budou zaváděny další restrikce v cestování, může být tento odhad dále snížen.

Firma se i přes nepříznivý vývoj zaměří na udržení zaměstnanosti, zavede více neplaceného volna a sdílení pracovních míst. Propustí však část personálu v oblastech, kde zaměstnanci odmítli přistoupit na snížení mezd. Uzavřeny budou báze v Corku, Shannonu a Toulouse. Škrty postihnou Belgii, Německo, Portugalsko, Španělsko a Vídeň.

Ryanair opět upozornil, že „nelegální státní pomoc společnostem Alitalia, Air France/KLM, LOT, Lufthansa, SAS, TAP a dalším poškozuje konkurenci a státní pomoc umožňuje vlajkovým provozovatelům prodávat letenky pod cenou“. Naopak firma vidí příležitost v rozšiřování sítě, rozšíření svého leteckého parku a využití výhody nižších letištních poplatků.

Michael O’Leary je přesvědčen, že zejména na evropských linkách existuje vysoká „zadržená“ poptávka, na jejíž obsloužení bude Ryanair připraven lépe než konkurence. (Foto: CNBC, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace