Jak server planes.cz již dříve informoval, maďarské Ministerstvo zahraničí a obchodu koupilo počátkem září od Qatar Airways Cargo nákladní Airbus A330-200F (A7-AFF).
Letoun již pod novou imatrikulační značkou HA-LHU přeletěl z Dauhá do Budapešti 18. října a minulý týden byl formálně zařazen do provozu. Šest let starý stroj létal u Qatar Airways Cargo od listopadu 2014 a z provozu u společnosti vyřazen v červenci 2020.
Letoun má zajišťovat potřeby Maďarska v situacích, jako je doprava zdravotnických prostředků. Vláda rozhodla, že letoun bude na náklady maďarského státu provozovat Wizz Air. V březnu se prokázalo, že Wizz Air byl schopen zajistit potřebná povolení pro dopravu zdravotnického materiálu z Šanghaje i přepravu nákladu daleko rychleji než armáda. Provoz letadla v rámci Wizz Air bude pro Maďarsko levnější a nasazení flexibilnější. Šéf Wizz Airu ujistil, že přítomnost nákladního letadla v parku společnosti rozhodně neznamená odklon od úspěšné strategie Wizz Airu jako vedoucího nízkonákladového dopravce střední a východní Evropy.
V leteckém parku Wizz Air je 132 letadel řady A320 v průměrném stáří 5.5 roku. (Obr.: flightradar24)
Jak souvisí fotka Turkish A-320 s článkem?
Vzhledem k poptávce po letecké dopravě,která láme rekordy jinak než by se chtělo se obávám,že flotila bude pomalu přecházet jako pozdeji kazda jina na nákladní verze...takže začínáme A330F,A320F,A321F atd... uvidíme časem...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
...taky jsem se musel pousmát,že velký web na letadla a nemají fotku Wizzair k článku a fláknou tam Turkish