V roce 2018 na Farnborough Airshow podepsala Uganda Airlines memorandum na pořízení dvou letadel A330-800. Kontrakt byl podepsán v dubnu 2019 a minulý týden se poprvé objevila v barvách společnosti.
Zatímco na větší verzi A330neo získal Airbus již 318 objednávek, na menší A330-800 zatím pouze 14. Největším zákazníkem je Kuwait Airlines, která objednala osm letadel této verze. (Foto: Airbus)
Honza: 787-8 se nyni take tesi nezajmu a hrozi konec vyroby. Malo uspesne jsou i A319,A318, mensi verze 737 a 737 MAX. Boeing zrusil mensi verzi 777X, mensi zajem je o A220-100 proti A220-300. Jedinou vyjimkou je A350-900.
Livery
Asi to tak ted proste frci no. Ale jak uz to maji vsichni, tak je to celkem nuda
Něco k tématu: youtu.be/659vqjkwvP0
Nechápu, proč zatím verze A330-800 má takový malý úspěch. Přijde mi vhodná pro některé méně vytížené dálkové linky podobně jako 787-8, přičemž v něčem je i lepší než Dreamliner. Někomu, kdo má flotilu postavenou na Airbusech, osmistovka může vyhovovat více.
Taky by mě zajímalo proč je často barvená jen zadní část trupu.
Pokud bych odhadoval tak oproti nabarvení celého trupu se spotřebuje méně barvy(menší náklady).
Ono se taky na takhle nabarvené části určitě hůře hledají menší poškození trupu.
Ale hlavní důvod bude nejspíše vzhled.
Můj tip je ten, že bílá barva je nejlevnější, proto je celý trup bílý. Ale aby to nebylo až moc bílé, tak se takhle protahuje trup. Myslím že i některé leasingové společnosti mají v podmínkách, že se nesmí letadlo přelakovat do jiné barvy.
Nevite nekdo, co je to za trend, mit cele letadlo bile a pak "protahnout" ocas dolu? Napred s tim zacal Qantas, pak LH, videl jsem i AirTransat a dalsi...
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Situace je taková, že náklady na pořízení a provoz menší verze jsou natolik podobné, že není žádný důvod kupovat si menší. Předchůdce A330-200 se vyráběla hlavně proto, že třístovky neměly dostatečný dolet a jedinou možností jak ho zvýšit bylo snížit prázdnou hmotnost a payload aby se uvezlo dostatečné množství paliva, s novými úspornějšími motory to ale už není problém. Nové úspornější motory jsou také většinou těžš(zejména kvůli tomu že maji vyšší obtokový poměr a průměr fanu), čímž se rozdíl mezi hmotností delší a kratší verze dále zmenšuje. Historicky kratší, většinou první verze letadel byly méně prodejně úspěšné než prodloužené varianty B727, B737, B747, B777, B787