Regulátoři varují před přísadami do paliva u některých Airbusů řady A320

  • 25.09.2020 13:00

Regulátoři EASA a FAA vydali varování před použitím populární přísady do paliva KATHON FP 1.5 biocide, která může být potenciálně nebezpečná. Ve zdůvodnění se uvádí, že přísada může způsobit degradaci výkonu motorů. Direktiva zakazuje přimíchávat přísadu do paliva u některých letadel řady A320 a lety s přísadou zakazuje. Problém se týká určitých palivových systémů a určitých motorů. Jiný dokument EASA popisuje postup pro vyčištění palivového systému letadel.

Americký úřad FAA, který tuto direktivu převzal od EASA, a vyhlásil ji v pondělí, uvádí odhadované náklady na vyčištění systému na 2070 dolarů, přičemž direktiva postihne 163 letadel s americkou registrací, tj. celkové náklady dosáhnou 337 tisíc dolarů. (Obr.: FAA)


Fotografie k článku



Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...143.171...)
25.09.2020 23:00

Ropa, benzín, kerosin je organická hmota, takže, ač to člověka překvapí, je biodegradabilní (proto se palivo (jakékoli) nedá dlouhodobě skladovat a zásoby v cisternách se musej "točit". I benzín, pokud si v kanystru vozíte rezervu, se musí čas od času proměnit.
Ano, pokusy s likvidací ropných havárií pomocí bakterií se dělají. Jak je to ale daleko, nevím.

Petr - nepřihlášený host (...144.81...)
25.09.2020 20:17
Jane nevedel, ze v hromadici as vode v nadrzich

zije bakterie, která se živí kerosinem, tedy směsi benzinu a motorové nafty. Možná by se ta chudinka dal použit na likvidaci ropných skvrn na moři?

Jan Slabý - nepřihlášený host (...99.177...)
25.09.2020 16:40

Jedná se o stroje Neo - takže ČSA se to netýká

Komárek - nepřihlášený host (...42.239...)
25.09.2020 15:12

Co stroje ČSA? Jsou na seznamu?

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace