Regulátoři EASA a FAA vydali varování před použitím populární přísady do paliva KATHON FP 1.5 biocide, která může být potenciálně nebezpečná. Ve zdůvodnění se uvádí, že přísada může způsobit degradaci výkonu motorů. Direktiva zakazuje přimíchávat přísadu do paliva u některých letadel řady A320 a lety s přísadou zakazuje. Problém se týká určitých palivových systémů a určitých motorů. Jiný dokument EASA popisuje postup pro vyčištění palivového systému letadel.
Americký úřad FAA, který tuto direktivu převzal od EASA, a vyhlásil ji v pondělí, uvádí odhadované náklady na vyčištění systému na 2070 dolarů, přičemž direktiva postihne 163 letadel s americkou registrací, tj. celkové náklady dosáhnou 337 tisíc dolarů. (Obr.: FAA)
zije bakterie, která se živí kerosinem, tedy směsi benzinu a motorové nafty. Možná by se ta chudinka dal použit na likvidaci ropných skvrn na moři?
Jedná se o stroje Neo - takže ČSA se to netýká
Co stroje ČSA? Jsou na seznamu?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ropa, benzín, kerosin je organická hmota, takže, ač to člověka překvapí, je biodegradabilní (proto se palivo (jakékoli) nedá dlouhodobě skladovat a zásoby v cisternách se musej "točit". I benzín, pokud si v kanystru vozíte rezervu, se musí čas od času proměnit.
Ano, pokusy s likvidací ropných havárií pomocí bakterií se dělají. Jak je to ale daleko, nevím.