Lufthansa zvažuje vyřazení všech A380 a 747-400. Koronavirus decimuje čtyřmotorové flotily.

  • 13.09.2020 08:30

Podle informací zpravodajství Bloomberg se bude Lufthansa velmi rychle zbavovat dalších letadel. Celkově může jít až o stovku strojů. Mezi nimi také všech osm zbývajících Airbusů A380 a osm Boeingů 747-400. Prozatím má být ušetřeno 19 letadel 747-8i a Lufthansa si rovněž ponechává zbývající A340-600. Zatím není známo, jak vysoké redukce postihnou letadla, která Lufthansa provozuje na krátkých a středních linkách.

Lufthansa se k informaci odmítla vyjádřit.

Již v dubnu Lufthansa vyřadila z dálkové flotily šest letadel A380, sedm A340-600 a pět 747-400. Kromě toho vyřadila jedenáct letadel A320.

Lufthansa byla jednou z prvních společností, která se rozhodla zbavit části flotily A380, nyní zřejmě dokoná jejich úplnou likvidaci.

Pomalé oživení leteckého provozu však nutí Lufthansu k dalším škrtům, aby dodržela splátkový kalendář státní pomoci.  Firma zřejmě propustí více než původně plánovaných 22 tisíc pracovníků (plného úvazku).

Pandemie výrazně urychlila odchod čtyřmotorových letadel do výslužby, resp. do šrotu. Několik příkladů pro ilustraci:

Koncem března vyřadila Virgin Atlantic ze služby poslední A340 a v květnu ohlásila záměr vyřadit sedm letadel 747.

KLM vykonala v březnu svůj poslední pravidelný let Boeingu 747.

Air France všechna letadla A380 v květnu vyřadila. Ze čtyřmotorových letadel tak zůstává v její flotile jediný letoun A340-300, který má nyní zaparkován. 

Iberia v červnu rozhodla vyřadit 14 letadel A340-600, tj. o pět let dříve proti původním plánům. Poslední stroj opustil flotilu v srpnu.

Koncem července se s posledním 747-400 rozloučil Qantas.

V srpnu přišlo překvapivé rozhodnutí British Airways (BA) vyřadit všech 32 letadel 747-400. BA do té doby byla největším provozovatelem Boeingů 747, které původně měly sloužit až do roku 2024.

Tento výčet „čtyřmotorových obětí“ kornaviru není úplný a zcela jistě další společnosti budou akcelerovat své plány přechodu na dvoumotorovou flotilu. Naopak zřejmě ještě dlouho zůstanou na nebi čtyřmotorová nákladní a vojenská transportní letadla. (Foto: Lufthansa, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



MK. (...84.252...)
14.09.2020 13:42

Kdyz si jeste pred koronakrizi stezovali prakticky vsichni krome Emirates, ze nedokazou kontinualne naplnit A380, tak bych cekal, ze pripadny budouci B777X bude jejich byznysu primerenejsi.

Aviatic - nepřihlášený host (...84.164...)
14.09.2020 10:28
A380 a 747

No nevím. Nevěřím tomu, že se v budoucnosti letecké společnosti bez těchto velkých strojů obejdou. Mám pocit, že 787 a 350 nejsou náhradou za všechny 380 a 747. Určitě se to netýká všech linek, ale na těch zcela vytížených to zase pak může znamenat nutnost nasazení více spojů. Nějak mi nejde dohromady nepřímá úměra mezi růstem letecké dopravy a omezováním velkokapacitních letadel. Pochopitelně za normální situace.

Helmut - nepřihlášený host (...84.233...)
13.09.2020 16:21
Škoda

Pro mně byl let v A380 (Emirates) příjemný ve srovnání s něčím jiným. Relativní ticho a minimum drncání. Za mně -:( .

Petr Pan - nepřihlášený host (...106.186...)
13.09.2020 09:23
4-motory vs. 4-metre

"odchod čtyřmetrových letadel do výslužby, resp. do šrotu"

tych skoda urcite nebude...

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace