Americký ministr zahraničí Mike Pompeo během svého rozhovoru s ukrajinským prezidentem Zelenským vyjádřil obavy týkající se plánů Číny převzít kontrolu nad výrobcem motorů Motor Sič. Motor Sič je tradičně jedním z největších světových výrobců leteckých motorů a dodavatelem mj. pro čínské vojenské letectvo.
Většinový podíl ve společnosti údajně získala od ukrajinského vlastníka čínská Skyrizon Aircraft Holdings a Xinwei Technology Group. Společnosti informovaly 4. srpna o nabytí akcií ukrajinský antimonopolní úřad. Ten by zřejmě ještě mohl transakci zastavit. Obchod byl podepsán již v roce 2017, ale v roce 2018 byl proces pozastaven kvůli bezpečnostním obavám Ukrajiny.
Vzhledem k tomu, že společnost v podstatě zbankrotovala, je jen málo variant co dělat, pokud by se firma nedostala pod kontrolu čínských společností. Američané totiž již dříve odmítli, že by výrobce koupili. Je obtížné představit si dnes zájemce o společnost, která ztratila svého zdaleka největšího zákazníka poté, kdy Ukrajina uvalila zákaz vývozu letecké a vojenské techniky do Ruska.
Na zastavení prodeje tlačí osobně i prezident Trump. Pokud Ukrajina prodej zastaví, přinese to Trumpovi významné vítězství ve vztazích s Čínou. (Foto: Defense World)
to všichni zapomněli kdo nás přes dvacet let okupoval?"
Číňani ?
Taky na to zírám, to všichni zapomněli kdo nás přes dvacet let okupoval?
Tak to se dá čekat, co zase Čupa z Moskvy vymyslí... A kdo by řekl, že na leteckém webu je tolik rusofilů...
Když to nejsou vojáci tak nejsou ani dezertéři... Ono už EU a USA nacpali do Ukrajiny peněz, ale problém je že všechno zmizelo v černé díře korupce
Trochu jsem čekal, že když se Ukrajinci budou v rámci loajality vůči říši tak vehementně sebepoškozovat, USA jim za to trochu pomůže a Sič od dnich dostane dotaci, kapitál nebo zakázky. Místo toho mají extrémní chudobu a korupci.
Zvláštní jsou ta tvrzení o válce s Ruskem. Pokud jsou ve válce, nejsou všichni ti zdraví ukrajinští chlapi, co pracují v zahraničí, vlastně dezertéři? Umíte si představit, že by třeba Finové před Stalinem hromadně zdrhli?
A Vančura má 9 163 a 4 bbd. Ty 163 koupil v Itálii, kam byly začátkem devadesátých let exportovány.
AD lokomotivy, po roce 1990 ČD koupily 40 kusů řady 163 a dvacet řady 180. Siemensů je jen pár.
Plzenska skodovka dodala do SSSR 8.000 lokomotiv (8 tis lokomotiv) a od Revoluce jich prodala CD kolik, 10? Od te doby si CD radsi koupi Siemens a Jancura Bombardier.
A stejne je to s tema Ukrajinskejma motorama. Zapad to nepotrebuje (je to ausus) a vycho si klidne nakoupi u PW a GE
To, že americký ministr zahraničí nemůže soukromé firmě nic nařídit, vím od té doby, kdy jsem se začal zajímat o mezinárodní politiku a ekonomii, což je asi tak 50 let. Ovšem když USA v bipolárním svět byly 1 ze 2 supervelmocí, dokázaly si to vždycky nějak zařídit. Ovšem teď na to nemají ani politicky ani ekonomicky. Ameriku mám velmi rád, ale časy se mění a musí uvědomit, že už nejsou takoví hegemoni jako byli třebas před 40 lety.
Celkem 18 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
btw ty Siemensy má ČD jenom pronajaté protože německý drážní úřad neschválil řadu 380 pro rychlosti 200 km/h a je jich pět.