Největší ruská letecká společnost (co do počtu přepravených cestujících) podepsala s leasingovou společností GECAS (GE Capital Aviation Services) kontrakt na dodávku prvních dvou exemplářů nákladních Boeingů 737-800BCF. První z nich převezme v listopadu, následující v lednu 2021.
Sibir zaujímá čtvrté místo v nákladní letecké přepravě v Rusku, přičemž objem nákladní dopravy společnost letos zvýšila o 70,6 % proti stejnému období loňského roku. Nákladní přepravou se bude zabývat jednotka S7 Cargo. Ta pak bude po Atranu dalším ruským uživatelem 737-800BCF.
Boeing 737-800BCF (Boeing Converted Freighter) umožňuje přepravit 23,9 t nákladu a má dolet až 3750 km.
GECAS v nedávné době podepsal s Boeingem dohodu na dodávku 11 nákladních letadel BCF s opcí na dalších 9. Jedná se v pořadí již o třetí objednávku GECAS na přestavbu. GECAS získal pevné objednávky na 60 letadel BCF a opci na dalších 14.
Boeing certifikoval nákladní verzi Boeingu 737-800BCF v roce 2018. Shodou okolností byl pro přestavbu využit Boeing 737-800, který v letech 2009 až 2017 používala společnost Travel Service pod imatrikulací OK-TVK. (Obr.: Sibir)
737-800 měl v osobní verzi větší dolet, nebo se pletu?
To při přestavbě vymontovávají nějakou nádrž?
Jsem jen laický fanoušek, ale dolet 3750 km zaujal .. wiki u verze 373-800 udává 5400 km.
A380 cargo - někde jsem četl, že nespecifikovaný zákazník nechává u Lufthansa tech. prověřovat možnost přestavby A380 na cargo verzi. Je otázka co zvládne trup a podlahy letadla.
Bylo by hodně komplikované přestavět A380 na nákladní? Je škoda je po pár letech provozu sešrotovat...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Nádrže mají stejné je to zřejmě vztaženo k danému payloadu