Šéf Wizz Airu József Váradi připodobnil aktuální obnovování provozu jízdě na horské dráze. Společnost vrátila do provozu již 70 % kapacit (proti evropskému průměru, který je okolo 40 %). V tempu obnovení provozu vede před Ryanairem. Růst pohání poptávka zákazníků ze střední a východní Evropy, kteří se nyní vrací do práce v západní Evropě a rostoucí zájem o dovolenkové destinace. Wizz Air využil během krize omezeného provozu a výpadku některých společností k expanzi na nové linky a nové trhy. Tato expanze bude pokračovat.
Během čtvrtletí poklesl zisk společnosti o 95 % a dosáhl 8,9 milionu eur, což je o 187 milionů eur méně než ve stejném období loňského roku. Na dnešní dobu se však jedná bezesporu o velmi dobý výsledek.
József Váradi zdůraznil, že firma má solidní finanční rezervy, jejichž velikost dovolí přežití společnosti po dobu takřka dvou let, i pokud zůstane bez výnosů.
Stávající a budoucí prodeje letenek jsou charakterizovány nízkými cenami. Na druhou stranu zákazníci nakupují doplňkové služby a jsou ochotni připlatit si za flexibilitu.
Pokud jde o plánovanou expanzi na Gatwick, té zatím brání pozastavení pravidla 80/20. Toto pravidlo znamená, že dopravce ztratí své sloty, pokud je nevyužívá alespoň na 80 %. Společnosti, které drží sloty, nyní nejsou nijak nuceny je využívat a nevyužité kapacity blokují novým zájemcům, jako je Wizz Air. Expanze na Gatwick proto bude do značné míry záviset na rozhodnutí Evropské komise týkající se pravidla 80/20.
Ryanair ohlásil své výsledky v pondělí a celkově se potvrzuje, že nízkonákladové společnosti vedou v zotavení evropské letecké dopravy.
József Váradi je optimistický a věří, že zotavení bude pokračovat. Akciové trhy jeho optimismus sdílejí, krátce po zveřejnění výsledků vyrostly o takřka 4 %. (Foto: The National).
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
......už není co býval....narostla mu křídla a pýchu předchází strmý pád...nebo jak se říká: kdo chce víc,nemá nic...vše jen otázka času....