Evropská komise notifikovala žádost na rozšíření program COVID Plus, který by mimo jiné umožnil poskytnout státní podporu velkým společnostem v oblasti cestovního ruchu a dopravy. Sdělil to ministr Havlíček.
To otevírá Smartwings možnost získat státní pomoc. Ta by podle všeho měla podobu státní záruky na úvěr poskytnutý státní Exportní garanční a pojišťovací společností, a.s. (EGAP).
Podle nových pravidel COVID Plus mohou nyní o garanci na úvěry nově žádat firmy postižené pandemií z oblasti cestovního ruchu a dopravy. Ty se zatím mohly zapojit pouze do program COVID III, který je však omezen pouze na společnosti zaměstnávající nanejvýš 500 zaměstnanců, což Smartwings nesplňují. Rozšíření COVID Plus tak odstraní jednu z výtek proti pomoci skupině Smartwings, a to totiž, že pomoc ve velkém rozsahu je poskytnuta selektivně jedné firmě. Rozšíření záručního programu COVID Plus na odvětví dopravy a cestovního ruchu tento problém řeší a Smartwings mohou o státní pomoc požádat.
Spolumajitel skupiny Smartwings Jiří Šimáně kritizuje pomalý postup ministerstva při zajištění státních garancí. Vicepremiér a ministr dopravy Havlíček tuto kritiku odmítá s tím, že při projednávání nedošlo k prodlení.
V minulém týdnu také vyšla závěrečná zpráva k incidentu z 22. srpna 2019, kdy kapitán letadla Smartwings OK-TVO letěl z řeckého řízeného prostoru do Prahy na jeden motor. Zpráva uvádí porušení řady předpisů ze strany kapitána a navrhuje také úpravu administrativních postupů mechaniků při opravě závad.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém