Nizozemské ministerstvo kritizuje domácí aerolinky za liknavé vracení peněz

  • 22.07.2020 17:00

Inspektorát nizozemského ministerstva dopravy a vodního hospodářství kritizuje domácí společnosti KLM, Corendon, Transavia a TUI za liknavý přístup k vyřizování žádostí zákazníků o vrácení peněz za zrušené lety. Inspektorát dává do kontrastu přístup nizozemských společností s přístupem firem, jako jsou Lufthansa, British Airways, easyJet, Ryanair a Delta Air Lines. Tento závěr učinil Inspektorát poté, kdy vyšetřoval deset leteckých společností a jejich přístup k vyřizování požadavku na vracení peněz.

KLM, Corendon, Transavia a TUI nutily své zákazníky akceptovat vouchery za zrušené lety, a nakonec pouze pod tlakem Evropské komise a organizací na ochranu práv spotřebitelů souhlasily s vracením peněz. I přesto, že se uvedené společnosti tlaku nakonec podrobily, vyřizování požadavků je zdlouhavé a porušuje nařízení EU 261/2004, které požaduje vrátit peníze ve lhůtě sedmi dní. Evropská komise během krize opakovaně potvrdila, že zmíněné nařízení je závazné a výslovně potvrdila nárok zákazníků na refundaci, pokud zákazník dobrovolně neakceptuje kompenzaci voucherem.  

Společnosti se brání, že jsou přehlceny žádostmi zákazníků o vrácení peněz za letenky a jednají s Inspektorátem o „rozumných lhůtách“. Webové stránky KLM v době psaní příspěvku přitom stále nenabízí jednoduché on-line vrácení peněz, ale pouze kontaktní dotazník zákazníka, která žádá o refundaci (viz obr). Stránky společnosti mlží, že společnost musí nárok zákazníka na vrácení peněz ověřit, což vzhledem k množství požadavku může trvat až 90 dní. Společnost ujišťuje, že se bude snažit oprávněnou žádost vyřešit během 60 dní. Není přitom jasné, co chce společnost ověřovat, když má všechny informace k dispozici.

Přitom zmíněný Ryanair, který obvykle není vzorem péče o zákazníka, do konce července vyřídí 90 % žádostí o vrácení peněz. Případně zrušené lety v červenci a srpnu slibuje kompenzovat do konce srpna. Většina společností řeší požadavek na vrácení přímočaře v rámci nabídky „Manage your booking“.

Inspektorát ještě pokračuje ve vyšetřování Vuelingu, který sice potvrdil, že peníze za letenky vrací, ale stížnosti zákazníků, které dostává Inspektorát, naznačují opak. (Obr: webové stránky KLM, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace